Menu

Hunter "HellWood" na winylu

Lider zespołu, Paweł "Drak" Grzegorczyk tak mówi o winylowej edycji:

"MAMY TO!!! „HellWood" to bez dwóch zdań jedna z naszych najważniejszych płyt. I w końcu w dwupłytowej wersji winylowej!!! I jak tu się nie cieszyć??! Mamy nadzieję, że i Wam sprawi to tak dziką radość jak nam i co ważne - wygląda na taką, która godnie będzie się prezentować na naszych półkach i w gramofonach. A to przecież najważniejsze!".

"HellWood" od momentu ukazania się zbierał bardzo dobre recenzje w najważniejszych mediach muzycznych. Krytycy i publiczność określali materiał jako najbardziej epicki, magiczny i mistyczny album Hunter. Sami muzycy sugerowali, aby płytę traktować jak "film, którego można posłuchać".

Album został zarejestrowany w styczniu i lutym 2009 w studiach Sonus, Nemezis i Studio X. Nad produkcją czuwali Andrzej AKA Karp oraz Drak. Mix i mastering całości został powierzony Jackowi Miłaszewskiemu.

"HellWood" to blisko godzina muzyki inspirowanej ulubionymi filmami członków zespołu. Paweł Grzegorzczyk określał album jako: "parafilmową podróż do najdalszych zakamarków nie tylko Waszych snów i marzeń, ale także koszmarów i lęków. Soundtrack do filmu zwanego życiem. Filmy były jedynie punktem wyjścia do wielu rozległych, nierzadko bardzo mocnych tematów, które na niej odnajdziecie. Padło wiele nowych i bardzo ciężkich słów i dźwięków... Tak właśnie się dzieje, gdy świat baśni i fantazji przeplatający się z horrorem życia - spotykają muzykę... W warstwie muzycznej tym razem mamy niespodziankę dla fanów wszystkich naszych poprzednich płyt. Można powiedzieć, że jest to miejscami swego rodzaju synteza, nierzadko dość przewrotna synteza. Ale "HellWood" nie tylko łączy w sobie moc "Requiem", magię "MedeiS" i ciężar "T.E.L.I....". Tym razem posunęliśmy się znacznie, znacznie dalej... O wiele dalej niż na wszystkich naszych poprzednich płytach razem wziętych..."

Hunter powstał w 1985 roku w Szczytnie z inicjatywy wokalisty i gitarzysty Pawła „Draka" Grzegorczyka oraz perkusisty Grzegorza „Brooza" Sławińskiego. Wszystkie albumy grupy, począwszy od wydanego w 1995 roku "Requiem", spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem zarówno przez krytyków muzycznych, jak i publiczność. Hunter był wielokrotnie wyróżniany w najważniejszych plebiscytach i podsumowaniach muzycznych, a w latach 2004–2009 zespół był gospodarzem festiwalu Hunter Fest. Mają na swoim koncie niezliczoną ilość widowiskowych koncertów, zarówno klubowych, jak i na największych festiwalach muzycznych w kraju i zagranicą.


Kilka recenzji:

„Po raz kolejny Hunter stanął na wysokości zadania nagrywając równy, świetnie brzmiący album pozbawiony jakichkolwiek zbędnych wypełniaczy. Dodatkowo, biorąc pod uwagę wyjątkową różnorodność stylistyczną, kilka naprawdę ciekawych melodii, nienaganny warsztat techniczny muzyków i wyjątkowy progres, jaki zespół poczynił w stosunku do "T.E.L.I..." (które przecież genialną płytą jest!) mamy kompletny obraz albumu, który ma olbrzymie szanse na uzyskanie tytułu "metalowej płyty roku 2009" - Magazyn Gitarzysta

„Utwory z "HellWood" fantastycznie oddają nie tylko stan ducha, intelektu i twórczego talentu muzyków Huntera, ale również dobitnie uzmysławiają konkurencji, jakich dźwięków i jakich słów trzeba użyć, by bezbłędnie wcelować w serca zbuntowanej polskiej młodzieży - sukces komercyjny jest tu przecież tylko kwestią czasu i nikt rozsądny wątpić weń nie może". - Onet.pl

„Hunter pnie się do góry i gra coraz lepiej. „HellWood" to najdojrzalszy album w dorobku zespołu. Pozycja bardzo dobra i można mieć tylko nadzieję, że kolejny album Łowcy będzie co najmniej tak dobry jak ten". - ArtRock.pl

„Hunter udowodnili, że w gatunku, którym się obracają nie mają w Polsce sobie równych. „HellWood" to płyta pełna rozmachu i nafaszerowana pomysłami, czasem może się wręcz nimi wydawać przeładowana, ale to tylko pozory, tu wszystko jest na właściwym miejscu a zespół działa jak najlepiej naoliwiona maszyna!" - RockArea

źródło: Mystic Production
Czytaj dalej...

Gary Moore'Back To The Blues' po raz pierwszy na winylu !

Wielki wirtuoz gitary, którym był Gary Moore dokonał rzeczy nie możliwej - osiągnął komercyjny sukces i jednocześnie stał się ikoną muzyki grając klasycznego blues'a w latach '90tych, w czasach, gdy na szczycie popularności były gatunki dalekie od tego co proponował Moore. Swój kolejny sukces odniósł znów powracając do klasycznego bluesa, w 2001 roku, nagrywając płytę "Back To The Blues".

BMG wydaje ten klasyczny album Gary'ego Moore'a "Back To The Blues" po raz pierwszy na podwójnym, ciężkim winylu w rozkładanej okładce. Album dostępny jest także digitalnie, oraz w wersji CD.

"Back To The Blues" był 13.tym solowym albumem Gary Moore'a, na którym powrócił do grania tradycyjnego bluesa. Ta płyta nigdy nie ukazała się na winylu, dlatego nowe wydanie jest pierwszym takim wydarzeniem w historii. Wydanie winylowe i CD zawiera nowe teksty okładkowe napisane przez Dave'a Everley'ego oraz utwory dodatkowe: 'Picture Of The Moon (Single Edit)', 'Cold Black Night (Live At VH1)' i 'Stormy Monday (Live At VH1)'.

źródło: BMG
Czytaj dalej...

POPIÓR "Pomarlisko"

POPIÓR to zespół założony w 2022 roku z inicjatywy byłych muzyków grupy KAT&Roman Kostrzewski, Jacka Hiro i Jacka Nowaka. Zaprosili oni do współpracy wokalistę Chrisa Hoflera oraz basistę, Grzegorza Feliksa.

"Popiór to anioł, który usiadł na ziemskim padole i zaczyna korzystać z ludzkich podniet i rozkoszy. W końcu dostrzega, że z każdą taką rozkoszą wypada mu piórko." - Roman Kostrzewski

Kompozycje składające się na debiutancki album zespołu miały pierwotnie znaleźć się na kolejnej płycie KAT&Roman Kostrzewski i jako takie zostały w całości przez Romana zaakceptowane. Niestety śmierć wokalisty (10.02.2022 r.) przekreśliła te plany.

Muzyka została zarejestrowana we współpracy z Grzegorzem Środą w Lateral Sound, a Piotr Mańkowski z Coverius Studio (Turbo, Wolf Spider) jest odpowiedzialny za finalny miks i mastering. Zdjęcia zespołu oraz teledysku wykonał duet Marcin Halerz & Joanna Widomska. Oprawę graficzną wydawnictwa stworzył Piotr Szafraniec (Sceptic, Lost Soul, Trauma, Vader).
Debiutancki album zatytułowany "Pomarlisko" ukazał się w wersji cyfrowej 29 września 2023 i jest dostępny do odsłuchu na najpopularniejszych platformach streamingowych (link tutaj). Natomiast dzisiaj - 12.10.2023 ukazuje się wspomniane wydawnictwo w wersji fizycznej: na płycie CD, winylu (w kolorze czarnym oraz limitowanym przeźroczystym w kolorze zielonym), limitowanych kolekcjonerskich pakietach jak i dodatkowym merchem nakładem polskiej niezależnej wytwórni SZATANIEC, a zakupić je można w sklepie internetowym wydawcy.

Tracklista:

1. Międzyświat
2. Zabierz Mnie Do Piekła
3. Marne Wycie Hien
4. Cień Starych, Cmentarnych Drzew
5. Astralne Wrota Gwiazd
6. Czarny Bal
7. Pomarlisko
8. Requiem

Po premierze płyty zespół wyruszy w trasę koncertową po Polsce:


27.10.2023 – Lublin, Fabryka Zgrzyt Kultury https://fb.me/e/4yf3ErCkM
28.10.2023 – Olsztyn, Scena Zgrzyt https://fb.me/e/gqnMOIdk7
03.11.2023 – Żagań, Elektrownia https://fb.me/e/2rofsOAu7
04.11.2023 – Tychy, Underground https://fb.me/e/aDHvJgaZL
10.11.2023 – Krosno, Rock Club Iron https://fb.me/e/5FNWzPrXD
11.11.2023 – Bielsko-Biała, RudeBoy https://fb.me/e/402EQx7he
24.11.2023 – Gomunice, Bogart https://fb.me/e/1oRkCQSoQ

23.12.2023 – Skarżysko-Kamienna, Semafor https://fb.me/e/1qEM3jf9M


źródło: Solid Rock PR
Czytaj dalej...

Metallica na kolorowych winylach !

Metallica zapowiada limitowaną kolekcję kolorowych winyli. W listopadzie na półki sklepowe trafi pierwszy z pięciu wyjątkowych albumów studyjnych zespołu.

Nowe wydawnictwa będą ukazywać się co miesiąc i obejmą następujące albumy:
„Kill ’Em All” – zremasterowany w 2016 roku przełomowy album zespołu już 3 listopada ukaże się na limitowanym kolorowym winylu nazwanym „Jump In The Fire Engine Red”.

„Ride The Lightning” – premiera drugiego, 6-krotnie platynowego albumu Metalliki, w kolorze „Electric Blue” zaplanowana jest na 1 grudnia (remaster 2016).

„Master of Puppets” – wyróżniony przez amerykańską Bibliotekę Kongresu ze względu na „kulturowe, historyczne lub estetyczne znaczenie” album ukaże się 5 stycznia 2024 roku na winylu „Battery Brick” (remaster 2017).

„…And Justice For All” – album zawierający singiel „One”, który przyniósł zespołowi pierwszą nagrodę Grammy, ukaże się 2 lutego 2024 na podwójnym winylu „Dyers Green” (remaster 2018).

„Metallica” – nazywany „Black Album” – był pierwszym albumem Metalliki, który osiągnął 1. miejsce na listach przebojów, tym samym stając się najlepiej sprzedającym się krążkiem zespołu. Ostatni z serii podwójny winyl w kolorze „Some Blacker Marbled” swoją premierę będzie mieć 1 marca (remaster 2021).

Każdy zakupiony egzemplarz gwarantuje możliwość pobrania albumu w wersji cyfrowej.

źródło: Universal Music
Czytaj dalej...

SHRAPNEL STORM "Silo"

SHRAPNEL STORM to fiński zespół grający old schoolowy death metal. W ich muzyce spodziewać się można miażdżącego death metalu utrzymanego w średnim tempie w połączeniu z thrash metalową rytmiką. Dotychczas zespół wydał dwie pełnowymiarowe albumy: „Mother War" (2015), „Shrapnel Storm" (2020), a dzisiaj odbywa się premiera trzeciego studyjnego albumu zatytułowanego „Silo".

W porównaniu z ich poprzednimi dziełami, nowy album "Silo" charakteryzuje się największą różnorodnością, jeśli chodzi o ogólny nastroj piosenek. To podróż pełna różnych emocji, które ukazują aspekty oddawania życia czemuś, w co się wierzy, czasem na próżno.

Nagraniem, miksem i masteringiem nowej płyty zajął się Daniel Rantanen w Danko Tones / JR Audio Studio w pierwszej połowie 2023 roku, a producentem albumu był Aadolf Virtanen. Za oprawę graficzną wydawnictwa odpowiada Ville Yrjola.

"Silo", nowy album grupy Shrapnel Storm na muzycznym rynku ukazuje się 6 października 2023 roku w formie cyfrowej oraz na płycie CD za pośrednictwem wytwórni Great Dane Records. Płytę CD można zakupić w sklepie internetowym wydawcy oraz na platformie Bandcamp.

1. Silo
2. Wastelands
3. Justice and Glory
4. Only Snake Here Is You
5. Alive Ammunition
6. Bring Me the War
7. Conquering the Gods
8. Icon of Destruction
9. Obey and Perish
10. Kinslayer
11. This Is Where I Fell


źródó: Solid Rock PR
Czytaj dalej...

Steven Wilson „The Harmony Codex”

Przygotujcie się na niezapomniane przeżycia ze Stevenem Wilsonem – żadna wydana w tym roku płyta nie zdoła dorównać „The Harmony Codex”!

Nieskończenie fascynujący, nieskończenie odkrywczy i nieskończenie piękny – mowa oczywiście o „The Harmony Codex”, siódmym albumie jednego z najbardziej utalentowanych Brytyjczyków.

Słuchanie „The Harmony Codex” przypomina zatracanie się w rysunkach Eschera. Steven Wilson porusza się po plątaninie wspomnień i prowadzi słuchacza nieoczekiwanymi ścieżkami w cieniu refleksji, rozmyśleń i żalu.

Pełen niespodzianek album został w całości stworzony przez Stevena Wilsona. Artysta zaszył się w ukrytym studiu w garażu londyńskiej kamienicy. Do pomocy zaprosił muzyków z całego świata, w tym długoletnich współpracowników, takich jak Ninet Tayeb, Craig Blundell i Adam Holzman. Wśród nowych partnerów znaleźli się Jack Dangers (Meat Beat Manifesto) i Sam Fogarino (Interpol). Każdy z nich dołożył własną cegiełkę i zadbał o to, aby efekt końcowy porwał nas w wyjątkową podróż.
„The Harmony Codex” to 65 minut dźwiękowej rozkoszy. Album otwiera „Inclination” – utwór zbudowany na fundamencie precyzyjnego rytmu. Pozornie niepasujące do siebie elementy łączą się w piosence, która natychmiast hipnotyzuje słuchaczy. Od tej chwili płytę owiewa akustyczna bryza („What Life Brings”), która wkrótce przekształci się w plemienną perkusję i poddźwiękową linię basu („Beautiful Scarecrow”). Nie zabrakło tu gotyckiego brzmienia gitary („Actual Brutal Facts”), elektroniki przywodzącej na myśl pochmurne nocne niebo („Economies of Scale”) i różnorodnych instrumentów w dziesięciominutowym „Impossible Tightrope”.
Chwilami album przypomina nam o magii „Insurgentes” (2008), rozbudowanej narracji „The Raven That Refused To Sing (and Other Stories)” (2013) czy o elektronicznym „The Future Bites” (2021). Chociaż „The Harmony Codex” zdaje się nawiązywać do poprzednich wydawnictw artysty, Steven Wilson stworzył coś niezwykłego – to płyta, która przekracza granice gatunków. Została nagrana z myślą o dźwięku przestrzennym, jednocześnie nie wymagając wyszukanego systemu dźwiękowego. Wystarczą dwa głośniki i otwarty umysł.


Tracklista:
1. INCLINATION
2. WHAT LIFE BRINGS
3. ECONOMIES OF SCALE
4. IMPOSSIBLE TIGHTROPE
5. ROCK BOTTOM
6. BEAUTIFUL SCARECROW
7. THE HARMONY CODEX
8. TIME IS RUNNING OUT
9. ACTUAL BRUTAL FACTS
10. STAIRCASE

Ostatni album Stevena Wilsona – „The Future Bites” z 2021 roku – znalazł się na 4. miejscu list sprzedaży w Wielkiej Brytanii i otrzymał dwie nominacje do Grammy. Brytyjski artysta i producent jest również członkiem-założycielem zespołu Porcupine Tree, którego ostatni album („Closure/Continuation” z 2022 roku) uplasował się na 2. Miejscu list sprzedaży.
Steven Wilson cieszy się powszechnym uznaniem oraz licznymi nominacjami do Grammy za dotychczasową pracę z dźwiękiem przestrzennym. Remiksował dzieła takich artystów jak Chic, King Crimson, ABC, Roxy Music, a-ha, Suede, Tears for Fears czy Guns N’ Roses.
To album, który nie tylko zachwyca muzycznym zróżnicowaniem, ale także angażuje słuchacza w głęboką refleksję nad współczesnością i jej wyzwaniami – Popkulturowcy, 9/10
Po raz pierwszy w karierze, Wilson nagrał album, który można raczej kochać niż podziwiać. Jeśli z jakiegoś powodu trzymaliście go na dystans, dajcie mu szansę – Record Collector, 5/5
Dźwiękowa podróż, podczas której nigdy nie wiesz, co czai się za rogiem – Mojo 4/5
Niebiański – Clash
Dźwiękowo nieskazitelny – Uncut
Bardziej przypomina kino niż wszystko, co zrobił do tej pory – Under The Radar
Album, który sprostał żądaniom i wręcz wymaga wielokrotnego słuchania – The Prog Report
Żadna z jego poprzednich sześciu płyt studyjnych ani trochę nie brzmi jak inna. Dokładnie tą samą drogą podąża „The Harmony Codex” – epicki, zawiły, bezkompromisowy i nieprzewidywalny – Classic Rock, 9/10

źródło: Universal Music
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS