Menu

SLAVE KEEPER (hard'n'heavy) prezentuje singiel z nowego albumu "Podwójna gra"

SLAVE KEEPER to muzycznie pogranicze hard rocka i heavy metalu. Chwytliwe melodie, mocny i wszechstronny wokal, soczyste riffy, gitarowe harmonie - to wszystko niewątpliwie inspirowane gigantami gatunku, ale zagrane w swoim własnym, unikalnym stylu.

Slave Keeper powstał w 2014 roku i grał na wielu scenach w Polsce, między innymi przed takimi zespołami, jak Deep Purple, Nazareth, Jorn czy Absolva. W 2022 roku zespół wydał swój pierwszy album zatytułowany "Ślad", na którym uwiecznionych zostało 12 różnorodnych, autorskich kompozycji. Płyta spotkała się z dużym uznaniem odbiorców i krytyków, a słuchając jej można dostrzec szerokie spektrum muzycznych zainteresowań zespołu: od szybkich heavy metalowych galopów, poprzez liryczne ballady, do bogato zaaranżowanych, wielowarstwowych kompozycji.

Premierę drugiego albumu zespołu pod tytułem "Podwójna gra" zaplanowano na październik 2025 roku i który stylistycznie będzie kontynuacją drogi obranej na debiutanckiej płycie. To muzyczna podróż przez ludzką psychikę, w której ścierają się pierwotne siły dobra i zła – uniwersalny konflikt wpisany w istotę człowieczeństwa.

Muzykę na album "Podwójna gra" zarejestrował, zmiksował i zmasterował Łukasz Suszko w Wesoła 24 Studio (Shadow Warrior, Toughness, Rusted Brain), który zagrał również gościnnie partie klawiszowe. Okładkę wykonał Piotr Szafraniec (Lost Soul, Trauma, Vader). Album jest już dostępny w przedsprzedaży na CD i winylu (LP) - link tutaj.

Zapraszamy do obejrzenia teledysku do utworu "Jak Feniks", za który odpowiada duet Karol Przednowek & Dominik Mokosiej.

Obejrzyj klip do singla "Jak Feniks" na Youtube https://youtu.be/dw_y3RixiqE

Slave Keeper - Jak Feniks (Official Video)
SKŁAD ZESPOŁU:

Marta Biernacka - wokal
Piotr Miećko - gitara
Piotr Jakubowicz - gitara
Jakub Orłowski - bas
Piotr Szalak - perkusja


źródło: Solid Rock PR
Czytaj dalej...

HAŃBA! HIOBA DYLANA • CUMBIA ZOSIA

Weź tradycyjną piosenkę z Appalachów.Polską wersję osadź w Świętokrzyskiem.Motyw grany na bandżo połącz z punkową orkiestrą folkową. Film nakręć nieopodal sanktuarium Polski B w Licheniu. Algorytmom napisz, że to cumbia argentina. Zamieszaj.

Gdyby to było złe, to Bóg by inaczej świat stworzył. Ale Boga nie ma, dlatego mała Zosia musiała zginąć. Cumbia Zosia premierowo 22 sierpnia w samo południe.

Utwór zapowiada wspólny album Hańby! i Hioba Dylana, który nakładem Anteny Krzyku ukaże się w pierwszych tygodniach 2026 roku.

Nagrania zrealizowaliśmy w Mustache Ministry Studio w kwietniu 2025 roku.

Miks i mastering - Marcin Klimczak

źrodło: Antena Krzyku
Czytaj dalej...

Wielka premiera czterech winylowych wydawnictw Mystery i Red Sand!

Kanadyjska scena rocka progresywnego od lat dostarcza słuchaczom wyjątkowych emocji, a zespoły Mystery i Red Sand należą do jej najważniejszych przedstawicieli. Teraz, dzięki OSKAR Records, fani otrzymują prawdziwy prezent – aż cztery winylowe wydawnictwa, które łączą w sobie historię, nostalgię i zupełnie nowe muzyczne doświadczenia.

Preorder rusza 25 sierpnia, a wysyłka rozpocznie się w połowie września.

Mystery powracają z dwoma niezwykłymi wydaniami, które przypominają o kluczowych momentach kariery zespołu. Pierwsze z nich to Delusion Rain, album z 2015 roku, który dziś doczekał się specjalnej, jubileuszowej edycji winylowej przygotowanej na dziesięciolecie. Limitowany nakład i nowy, elegancki kolor płyty czynią to wydanie obowiązkowym dla każdego kolekcjonera.

Równolegle ukazuje się Destiny? – klasyk z 1998 roku, po raz pierwszy dostępny w formie analogowej. To właśnie ta płyta ugruntowała pozycję Mystery na scenie progresywnej, oferując słuchaczom pełną emocji i rozmachu podróż muzyczną. Ekskluzywne wydanie 2LP wzbogacone zostało o wyjątkowy bonus – Shadow of the Lake (Live in the USA) – dostępny wyłącznie na tej wersji.

Nie mniej ekscytująco prezentują się propozycje od Red Sand. Drugi album grupy, Gentry z 2005 roku, to melancholijna, neoprogressive'owa opowieść, która mimo upływu lat wciąż zachwyca świeżością i emocjonalną głębią. Teraz po raz pierwszy trafia na winyl, przygotowany w limitowanej edycji na fioletowym krążku. To wydanie, które idealnie oddaje charakter muzyki Red Sand – refleksyjnej, ale jednocześnie pełnej intensywności i barw.

Zupełnie nową kartę w historii zespołu otwiera natomiast album The Sound of Silence – najnowsze studyjne dzieło, w którym Red Sand sięgają po temat narcyzmu, ubierając go w siedem epickich, dopracowanych kompozycji. Brzmienie zespołu nawiązuje do tradycji wielkich mistrzów – takich jak Pink Floyd czy wczesny Marillion – ale pozostaje absolutnie rozpoznawalne i własne.

Limitowana edycja na efektownym winylu „galaxy" sprawia, że to wydawnictwo staje się nie tylko muzycznym, ale i wizualnym klejnotem w kolekcji. Cztery winylowe premiery – dwie retrospektywne, po raz pierwszy dostępne na analogu, jubileuszowa reedycja i zupełnie nowe dzieło – tworzą zestaw, który doskonale oddaje różnorodność i bogactwo kanadyjskiego prog-rocka.

źródło: OSKAR Records
Czytaj dalej...

MIRADOR Jake’a Kiszki (Greta Van Fleet) i Chrisa Turpina (Ida Mae) z nowym singlem „Fortune’s Fate”

MIRADOR – zespół założony wspólnie przez laureata Grammy, współtwórcę Grety Van Fleet Jake’a Kiszkę oraz Chrisa Turpina z Ida Mae – prezentuje „Fortune’s Fate”, najnowszy singiel z nadchodzącego, imiennego albumu „MIRADOR”, który ukaże się 19 września nakładem Republic Records.

Sami zainteresowani o swojej nowej piosence mówią: – „Fortune’s Fate” to utwór o tęsknocie i ucieczce, ucieleśniający poszukiwanie wolności i samopoznania. Podróż głównego bohatera to metafora ludzkiego doświadczenia – rozdartego między wygodą tego, co znane, a urokiem tego, co nieznane. Ten utwór to oda do zdesperowanego romantyka, który podąża za przeznaczeniem mimo kosztów, zostawiając za sobą ukochaną osobę.
Jako artysta stale balansujesz na granicy ekstazy i katastrofy, blasku i upadku. To świadectwo siły losu, prowadzącego nas ku naszemu prawdziwemu celowi oraz potęgi miłości, która czeka na nas w każdym życiu.

„Fortune’s Fate” to drugi singiel MIRADOR. W lipcu grupa podzieliła się ze słuchaczami piosenką „Feels Like Gold”. – Jest osadzona w realiach podboju i imperializmu, w epoce napięć i globalnych konfliktów. Utwór splata wątki zderzenia kultur, niepohamowanego dążenia do bogactwa i złożonej historii. A jednak – wśród ciemności wojny i brutalnego dążenia do ekspansji – niesie przesłanie nadziei: wizję świata zjednoczonego i zdolnego do zrozumienia ponad przemocą – komentowali wówczas artyści.
– MIRADOR wyrósł z głębokiej pasji do rock and rolla, wczesnego folku i country bluesa – mówi o nowym zespole Turpin. – Nasza rzeczywistość osadzona jest w tych tradycjach. Jest w tym jakaś niewypowiedziana mistyka. Można ją prześledzić aż do opowieści o spotkaniach z diabłem na rozstaju dróg, o sprzedaży duszy i szaleństwie porywanym przez wiatr. MIRADOR zdecydowanie czerpie z tych legend. Jesteśmy mocno świadomi naszej muzycznej genealogii – właśnie po to, by móc zbudować coś własnego. Dwóch gitarzystów z uznanych zespołów łączy siły, by stworzyć nową mitologię. Gdy tylko znaleźliśmy się na nieznanym terytorium, wiedzieliśmy, że idziemy we właściwym kierunku – uzupełnia Jake Kiszka.

Zespół ogłosił koncertuje już w Ameryce Północnej, a wkrótce zawita także do Europy i Wielkiej Brytanii. Zainteresowanie koncertami było tak duże, że w USA w części miast trzeba było dokładać kolejne daty.

Kiszka i Turpin poznali się w 2018 r, kiedy Ida Mae supportowało Gretę Van Fleet podczas wyprzedanych koncertów w Fox Theatre w Detroit. Na trasie zbliżyli się do siebie podczas nocnych jam session, przy winie i rozmowach o wspólnych idolach: od Charleya Pattona, Muddy’ego Watersa i Lightnin’ Hopkinsa po Martina Carthy’ego, Berta Janscha i Fairport Convention. – Byliśmy jak zaginieni bracia. Gdy zaczęliśmy wspólnie pisać, poczułem chemię, jakiej nie miałem z nikim poza moimi braćmi. Było jasne, że musimy to kontynuować – mówi Kiszka.
Świat po raz pierwszy usłyszał o MIRADOR, gdy przez miesiąc otwierali koncerty Grety Van Fleet podczas stadionowej trasy Starcatcher World Tour w 2024 roku. Po tej próbie ognia, zespół wszedł do studia w Savannah w stanie Georgia, by pod okiem producenta Dave’a Cobba (laureat Grammy, współpracownik Brandi Carlile czy Chrisa Stapletona) nagrać album „MIRADOR” praktycznie na żywo, w zaledwie dwa tygodnie.

– Po czterech tygodniach trasy ruszyliśmy do studia. Kiedy tam dotarliśmy, Dave uchwycił całą intensywność i energię, którą zgromadziliśmy w drodze – komentuje Turpin. Kiszka dodaje: – Gdyby nie to, że zahartowaliśmy się w najbardziej wymagających warunkach, ten album nie miałby takiego ducha.

źródło: Universal Music
Czytaj dalej...

PREMIERA SINGLA & TELEDYSKU ZESPOŁU WALUŚKRAKSAKRZYZYS – „BROŃ / GOŃ”

Drugim singlem i teledyskiem promującym płytę „Tematy i wariacje” jest utwór „broń / goń”. Premiera piosenki 20.08.2025. WaluśKraksaKryzys o utworze: „>>broń/goń<< jest o drodze do higienicznego życia, wiodącego przez umiejętne wybory swoich działań, preferencji, ideałów. Warto popełniać błędy, a (auto?)destrukcja jest <<poniekąd>> uwerturą dla opery kreacji. Moje muzyczne DNA składa się w 33,(3)% z Kryzysu, czego dowodem niech będzie refren „broń/goń” właśnie. Proszę się częstować i do usłyszenia 12 września, przy okazji premiery albumu „Tematy i wariacje”!

WaluśKraksaKryzys, właśc. Walenty Krasicki (ps. Romi)(ur. 24 stycznia 1996 w Skale lub w Krakowie) – polski muzyk, grający muzykę z pogranicza indie rocka, post-punk revival i poezji śpiewanej. Członek ZPAV. Wydalony ze służby funkcjonariusz BOR-u (Biuro Ochrony Rocka).

Mężczyzna ma na koncie trzy albumy długogrające i jest podejrzany o popełnienie kolejnego, który wg. najnowszych ustaleń ma ukazać 12 września 2025 roku, nakładem wytwórni Mystic Production. Jak podaje anonimowe źródło tytuł jego najnowszej płyty to „Tematy i wariacje”. Ów tytuł, zaczerpnięty ze zbioru esejów pióra angielskiego pisarza, eseisty i filozofa Aldousa Huxley’a, to luźne nawiązanie i zarazem trop do poznania tematyki albumu - gorących tematów i ogólnoświatowych wariacji. Na ten moment nieznane są szczegóły dotyczące gości specjalnych, natomiast tajemnicą poliszynela jest fakt dziewiczego użycia autotune'a i bezprecedensowa kompozycja, w której pierwszy raz od kultowego już debiutu poszukiwany kompozytor nie użył gitary.

Płytę „Tematy i wariacje” promują single „VValka o każdy kolejny dzień” oraz „broń / goń”, do których powstały teledysk.

Z oświadczenia wydanego przez Mystic Production wynika, że poszukiwanego będzie można zobaczyć 22 listopada w Klubie Niebo, mieszczącym się przy ulicy Nowy Świat 21 w Warszawie. Według ustaleń, poszukiwany ma tam zaprezentować materiał z nowego wydawnictwa.

Ponadto ze źródła bliskiego poszukiwanemu informujemy o możliwych datach i miejscach, w których spodziewać się można wzmożonych działań koncertowych, na terenie kraju, które będą promować płytę „Tematy i wariacje”.

Uprasza się o uwagę, udostępnianie informacji i obserwacje otoczenia w sieci.

źródło: Mystic Production
Czytaj dalej...

Komety zapraszają na "Wieczne Wakacje"

Warszawskie Komety zaprezentowały dziś trzeci już nowy singel wydany po premierze ubiegłorocznego albumu "Ostatnie Okrążenie".

Dla wielu taki stan brzmi jak największe marzenie. Dla Lesława i jego ekipy to również temat najnowszego, niezwykłego singla, który znowu przesuwa granice przebojowości w twórczości Komet, a przy okazji nawiązuje do klasyków psychodelii.

Jak się okazuje, również w takiej konwencji poruszają się oni z prawdziwą gracją.

"Wieczne wakacje" to trzeci singiel wydany po premierze "Ostatniego okrążenia" - najnowszej płyty zespołu. Czy zapowiada coś więcej? O tym przekonamy się wkrótce.

Komety, uznawane za jeden z najważniejszych zespołów alternatywnych XXI wieku, to warszawski zespół uformowany przez Lesława (gitara, wokal, muzyka, słowa) w roku 2002. Komety wydały osiem płyt studyjnych i dwie koncertowe.

Ich twórczość zjednała im fanów nie tylko w kraju, ale i za granicą. Zespół koncertował m.in. w Anglii, Szwecji, Niemczech i Meksyku, gdzie ukazał się anglojęzyczny album zawierający ich największe przeboje.

Pomimo kilkukrotnych zmian w składzie, nieodmiennie centralnym punktem, a zarazem znakiem rozpoznawczym Komet, pozostają głos i teksty Lesława, poetycko niejednoznaczne, często rozgrywające się w pejzażach Warszawy, stawiające go w gronie najwybitniejszych autorów swojego pokolenia.


źródło: CANTARAMUSIC.PL
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS