Menu

Collage "Over And Out" - premiera 2 grudnia !

Ponad ćwierć wieku od wydania ostatniej płyty, warszawski Collage powraca z długo oczekiwanym nowym albumem, zatytułowanym „Over And Out”. Album będzie miał swoją premierę na początku grudnia, ale historia tej płyty sięga roku 2013, gdy po wieloletniej przerwie w działalności, muzycy najbardziej znanego składu Collage, postanowili powrócić do czynnej działalności. Już przed powrotem na scenę rozeszły się drogi muzyków Collage i wokalisty Roberta Amiriana, którego zastąpił Karol Wróblewski, a następnie znany z zespołu Quidam, Bartek Kossowicz. Z kolei w 2016 roku decyzję o rozstaniu podjął jeden z założycieli grupy, Mirek Gil. Jego miejsce zajął Michał Kirmuć. Od tego momentu rozpoczął się nowy rozdział w historii Collage, którego efektem jest album „Over And Out”.

Na płycie znalazło się zaledwie pięć kompozycji, ale o ile najkrótsza z nich to niespełna pięć minut, o tyle utwór tytułowy jest ponad dwudziestominutową ucztą dźwiękową dla najbardziej wymagających fanów Collage i rocka progresywnego w ogóle. Muzycznie, pomimo wieloletniej przerwy w działalności i zmian personalnych, udało się zachować charakter znany z takich płyt jak „Baśnie”, „Safe” czy „Moonshine”.

Okładkę płyty, podobnie jak było w przypadku albumów „Moonshine” i „Safe”, ozdobił obraz Zdzisława Beksińskiego, który idealnie współgra nie tylko z tekstami, ale i muzyką zawartą na albumie. Dopełnieniem całości jest obecność na płycie gościa specjalnego – Steve’a Rothery, na co dzień gitarzysta Marillion. W promującym album utworze “What About The Pain”, zespół wsparł chór dziecięcy.

Tracklista:
1. Over And Out 21:50
2. What About The Pain (A family album) 8:36
3. One Empty Hand 5:03
4. A Moment A Feeling 13:22
5. Man In The Middle (feat. Steve Rothery) 9:10

źródło: Mystic Production
Czytaj dalej...

WIDMOID drugi singiel z wideo zapowiada pierwszą EP zespołu

WIDMOID to muzyka myśli i instynktu. Warszawski alternatywny kwartet, który buduje swój własny styl (nie tylko) w oparciu o nową falę. Polskie słowa, życiodajny puls sekcji rytmicznej i oddech rozmarzonych syntezatorów.

Widmoid odnajduje się zarówno w nostalgicznych odniesieniach jak i w dekonstrukcji własnych inspiracji.

O utworze ‘Duch’ zespół mówi: “"Duch" to piosenka która rozpoczęła naszą współpracę w obecnym składzie. Poprzez mocne brzmienie perkusji i pozorną repetytywność motywów chcieliśmy uzyskać lekko hipnotyczny efekt. Treść utworu to bardzo osobista podróż, ale każdy może dostrzec w niej własną analogię. Nie będziemy ograniczać pola interpretacji. Chcielibyśmy nawiązać szczery artystyczny dialog z ludźmi, którzy nie boją się silnych emocji. Tworzenie zawsze wiąże się z nadawaniem pewnej autonomii fragmentom siebie. Teraz wypuszczamy "Ducha" w świat z nadzieją, że odnajdzie szczęście.”

Skład zespołu:
Julia Stelmaszczuk - wokal / (Widderxinz, Kalter Ego)
Rafał Ptaszyński - klawisze / (Weeping Birds, Kira 9, Afro Kolektyw, Eee)
Marcin Ciempiel - bas / (Maanam, Oddział Zamknięty, Apteka, Wilki)
Jakub Kinsner - perkusja / (Vavamuffin, Pablopavo i Ludziki

Linki:
https://www.facebook.com/VVIDMOID
https://www.instagram.com/widmoid
Platfromy streamingowe: https://ffm.to/qxpn3vo
https://www.youtube.com/channel/UCeOztOLw2x5qzNYA_gUQ-2w/featured

źródło: BMG
Czytaj dalej...

15 października 2022 r. - Sebastian Riedel & CREE akustycznie

Liderem i jednym ze współzałożycieli zespołu Cree jest Sebastian Riedel, syn legendarnego i charyzmatycznego wokalisty grupy Dżem – Ryszarda Riedla. Grupa została założona w 1993 roku w Tychach, grają blues–rocka stylem przypominającym muzykę lat 60. i 70. To esencja rockowej muzyki, wypełnionej żywą energią, którą znakomicie czuć na wszystkich koncertach.

Dzisiaj zespół Cree i Sebastian Riedel są bardzo dobrze znani i rozpoznawalni na polskiej scenie muzycznej. Na swoją markę pracują od 1993 roku, wydając płyty z autorskim materiałem i grając setki koncertów. Wykonują utwory własne oraz bardzo dobrze znane szerokiej publiczności covery. Grają także utwory legendarnego Riedla seniora, ale wcale nie muszą się tym „podpierać”, ponieważ są wartością samą w sobie.

Nazwę Cree (plemię Indian kanadyjskich) pomógł wymyślić ojciec Sebastiana, Ryszard Riedel, który zawsze fascynował się życiem i historią Indian. Sam także wspominał, że chciałby mieć zespół o takiej nazwie. Syn spełnił marzenie ojca i tak powstał zespół o nazwie Cree. Ogólnopolski debiut grupy odbył się w 1997 r. podczas I Festiwalu Młodej Kultury, a pierwszym sukcesem było zdobycie Grand Prix VI Olsztyńskich Nocy Bluesowych. Mottem zespołu i jego myślą przewodnią są słowa często używane przez Sebastiana Riedla: „Żeby żyć trzeba grać, żeby grać trzeba żyć”.

Na cenie Zamku Kazimierzowskiego muzycy zrobili to, co robią zawsze – zachwycili. Na bis zagrali trzy utwory Dżemu: „W życiu piękne są tylko chwile”, „Sen o Victorii” oraz - Sebastian Riedel solo - „Whisky”. Słuchając bisów można było przeżyć swoiste deja vu. Wystarczyło jedynie zamknąć oczy i… Ten głos.

Na scenie Zamku Kazimierzowskiego zespół wystąpił w składzie:
Sebastian Riedel – gitara, śpiew, harmonijka,
Bartłomiej Miarka – gitara,
Lucjan Gryszka – gitara basowa,
Kuba Majerczyk – perkusja,
Adam Lomania – instrumenty klawiszowe.

Tomasz Beliński
Przemyskie Centrum Kultury i Nauki ZAMEK
fot. Tomasz Beliński
Czytaj dalej...

Odnaleziony utwór Queen dostępny po wielu latach

Zespół Queen udostępnił odnaleziony po wielu latach poruszający utwór „Face It Alone” z wokalem Freddiego Mercury’ego. Utwór pojawił się w serwisach cyfrowych, a już 18 listopada będzie dostępny na siedmiocalowym singlu.

Również 18 listopada do sprzedaży trafi 8-płytowy boks „Queen The Miracle Collector’s Edition”, na który składać się będzie nagranie albumu z 1989 z oryginalnych taśm LP, „The Miracle Sessions” CD z demówkami i niedokończonymi wersjami oraz sześcioma niewydanymi wcześniej utworami, jak również nagrania audio dokumentujące pracę muzyków w studiach w Londynie i Montreux. W ten sposób fani otrzymają możliwość poczuć się tak, jakby siedzieli tuż obok artystów niczym niewidzialny obserwator. Podsłuchiwanie Freddiego, Briana, Johna i Rogera jak żartują, cieszą się, od czasu do czasu wyrażają frustracje i debatują nad kawałkami to niesamowite przeżycie.

O niepublikowanym utworze Queen zrobiło się głośno latem tego roku. Brian May i Roger Taylor zasugerowali w wywiadzie dla BBC, że niedawno odkryli utwór Queen z wokalem Freddiego. Ta piosenka to właśnie „Face It Alone”. Rozmowa odbyła się przy okazji występu na platynowym jubileuszu królowej Elżbiety II. Legendarna grupa otwierała wieczór, a Adam Lambert ponownie pojawił się u boku muzyków w roli wokalisty.
Roger Taylor, we wspomnianej wyżej rozmowie z BBC, opisał „Face It Alone” jako „mały klejnocik od Freddiego, o którym zapomnieliśmy”, a Brian May dodał: „jest piękny, poruszający. (…) Cieszę się, że nasza ekipa znalazła ten utwór. Po tylu latach cudownie jest usłyszeć całą naszą czwórkę… Dokładnie, Deacy też tam jest!”.

„Face It Alone” powstało podczas sesji zespołu w 1988 roku do albumu „The Miracle” – przedostatniego krążka, który ukazał się za życia Freddiego Mercury’ego. Był to niezwykle płodny okres dla zespołu. W trakcie pobytu w studiu powstało około 30 utworów, z których wiele nie zostało wydanych. Wśród nich znalazło się właśnie „Face It Alone”. Piosenkę odkryli pracownicy teamu Queen, którzy przygotowywali reedycję „The Miracle”.
„Face It Alone” to pierwsza od ponad 8 lat wydana piosenka Queen z wokalem Freddiego Mercury’ego. W 2014 na „Queen Forever” zespół udostępnił niewydane wcześniej utwory „Let Me in Your Heart Again”, „Love Kills” i „There Must Be More to Life Than This”.
„The Miracle” jest uważany przez wielu fanów za najlepsze wydawnictwo Queen z lat 80. Album dotarł na szczyt list sprzedaży w UK i wielu innych europejskich rynkach, a w USA zdobył status złotej płyty. Brian May wielokrotnie wymieniał tytułowy utwór jako swoją ulubioną piosenkę z repertuaru Queen.

VINYL LP: The Miracle
Odnalezione oryginalne nagranie LP
„The Miracle” takie, jakiego jeszcze nie słyszeliście. Nagranie z taśmy mastera z marca 1989, na której znalazła się m.in. pierwotna wersja „Too Much Love Will Kill You”, umiejscowiona na stronie pierwszej w trackliście, pomiędzy „I Want It All” i „The Invisible Man”. Wydanie wzbogacone o nową okładkę w formacie gatefold.
CD 1: THE MIRACLE
Oryginalna wersja albumu z wydania CD, zremasterowana przez Boba Ludwiga w 2011 z pierwotnych masterów.
CD 2: THE MIRACLE SESSIONS
Fascynujący wgląd na kreatywny proces zespołu, w tym poszukiwane oryginalne ujęcia, demówki i wczesne wersje utworów, nowy singiel „Face It Alone”, łącznie sześć niepublikowanych nigdy wcześniej utworów. Równie intrygujące i poszukiwane przez fanów zapisy rozmów pomiędzy członkami zespołu w Townhouse, Olympic oraz Mountain Studios. Wymiany zdań między muzykami dają wspaniałą próbkę ich przyjaźni oraz dynamiki pracy.
CD 3: ALTERNATIVE MIRACLE
Odtworzenie planowanej kontynuacji albumu, „Alternative Miracle”, czyli kompilacji dodatkowych utworów, b-side’ów, rozszerzonych wersji oraz wersji singlowych. Płyta nigdy nie została wydana ze względu na napięty grafik wydawniczy.
CD 4: MIRACU-MENTALS
Instrumentale i ścieżki dźwiękowe z 10 utworów, które tworzą tracklistę „The Miracle”.
CD 5, THE MIRACLE RADIO INTERVIEWS
Radiowe wywiady, w których zespół opowiada o procesie kreatywnym przy tworzeniu albumu. „Queen for an Hour” zostało wyemitowane w BBC Radio 1 29 maja 1989. Mike Read, jak się później okazało, przeprowadził ostatni wywiad Queen w takim składzie. W rozmowie Freddie po raz pierwszy sugeruje, że jego czasy koncertowania dobiegają końca. Drugi wywiad to rozmowa Boba Coburna z Rogerem Taylorem i Brianem Mayem wyemitowana w popularnym amerykańskim programie radiowym „Rockline”.
BLU-RAY / DVD: The Miracle Videos
„The Miravle Vidoes” to pięć promocyjnych teledysków oraz dodatkowych treści w formatach Blu-ray i DVD.
„I Want It All”
„Breakthru”
„The Invisible Man”
„Scandal”
„The Miracle”
Plus:
The Miracle Interviews:
Wywiady z Rogerem, Brianem i Johnem na planie „Breakthry” w czerwcu 1989, przeprowadzone przez Gavina Taylora.
John Deacon od tego dnia nie udzielał więcej wywiadów.
The Making of the Miracle Videos:
Materiał zza kulis teledysków „I Want It All”, „Scandal”, „The Miracle” oraz „Breakthru”.
The Making of the Miracle Album Cover:
Grafik Richard Gray opowiada i pokazuje, jak stworzył przełomową okładkę albumu „The Miracle”.
Fragmenty recenzji „The Miracle”:
QUEEN „The Miracle”
Na „The Miracle” Queen po raz kolejny redefiniuje rock’n’rolla na własnych warunkach, spokojnie ignorując tych dziennikarzy, którzy mieli zbyt wąskie horyzonty, by nadążyć za zespołem. Wokalista Freddie Mercury od dawna musi walczyć z dezaprobatą krytyków, którzy są zbyt zajęci klepaniem się po własnych tyłkach, by docenić olbrzymią autoironię i dowcip w tekstach, czy też przyjąć do wiadomości, że Freddie jest jednym z najlepszych wokalistów rockowych wszech czasów.
[Maura Sutton, „Raw Magazine”, maj 1989]
QUEEN „I Want It All”
Muzycy Queen mają już status ikon, ale wciąż wiedzą, jak poradzić sobie z rozwydrzonymi młodymi rockmanami, gdy tylko najdzie ich taka potrzeba. W typowo ekstrawaganckim powrocie do formy, zespół odkłada na chwilę buty disco i wskakuje ponownie w swoją markę power metalu. Nie ma drugiego tak gorącego i melodyjnego brzmienia jak gitara Briana Maya.
[Neil Perry, „Sounds”, 6 maja 1989]
CARRY ON CAMPING
„The Miracle” to fantastyczna rozrywka – ekstrawagancja, szalona, definicja Queen.
[Paul Elliott, „Sounds”, 27 maja 1989]

źródło: Universal Music
Czytaj dalej...

Depeche Mode powracają z nowym albumem i trasą koncertową

Depeche Mode pozdrawia z Berlina! Grupa zorganizowała specjalne wydarzenie, na którym ogłosiła, że szykuje się do premiery nowego albumu i światowej trasy koncertowej. „Memento Mori Tour” będzie wspierać nadchodzący 15. album studyjny zespołu, „Memento Mori”, który ukaże się wiosną 2023 roku.

Zrywając z tradycją, Dave Gahan i Martin Gore ujawnili dzisiaj, że zorganizowana przez Live Nation trasa rozpocznie się 23 marca specjalną serią koncertów w arenach Ameryki Północnej. Od 16 maja zespół będzie odwiedzał europejskie stadiony, zatrzymując się w tak kultowych miejscach, jak Stade de France w Paryżu, Stadion Olimpijski w Berlinie, Stadion San Siro w Mediolanie i Stadion Twickenham w Londynie.

Martin Gore komentuje „Memento Mori”: „Pracę nad tym projektem rozpoczęliśmy na początku pandemii, jego tematyka była bezpośrednio inspirowana tamtym czasem. Po odejściu Fletcha postanowiliśmy kontynuować, ponieważ jesteśmy pewni, że właśnie tego by chciał, a to naprawdę nadało projektowi dodatkowego znaczenia”. Dave Gahan dodaje: „Fletch pokochałby ten album. Naprawdę nie możemy się doczekać, aby wkrótce się nim z wami podzielić i zaprezentować go na żywo na nadchodzących koncertach”.
„Memento Mori Tour” będzie 19. trasą koncertową Depeche Mode — pierwszą od ponad pięciu lat. Ostatnie tournée, „Global Spirit Tour 2017-2018”, było jak dotąd najdłuższą i jedną z najbardziej dochodowych tras zespołu. Depeche Mode zagrali dla ponad 3 milionów fanów na 130 koncertach w Europie i Ameryce Północnej.

„Memento Mori” to 15. album studyjny Depeche Mode i kontynuacja docenionego przez krytyków albumu „Spirit” z 2017 roku, który osiągnął 1. miejsce w 11 krajach i znalazł się w pierwszej piątce w ponad 20 innych. „Memento Mori” ujrzy światło dzienne wiosną 2023 roku.
Depeche Mode sprzedali ponad 100 milionów płyt i zagrali dla ponad 35 milionów fanów na całym świecie. Dziś wciąż są ewoluującą i niezwykle wpływową siłą muzyczną. „Memento Mori” reprezentuje otwarcie najnowszego rozdziału niezrównanej i nieprzerwanej spuścizny ponadczasowej grupy.
Pobierz jako

źródło: Sony Music Poland
Czytaj dalej...

SMASH INTO PIECES - nowy singiel i video - „Reckoning”! Nowy album „Disconnect” – premiera!

Smash Into Pieces to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się skandynawskich kapel na polu alternatywnego rocka, znana ze swojego apokaliptycznego wizerunku, rockowego brzmienia oraz z serii teledysków zrealizowanych z kinowym rozmachem,”The Arcadia World”.

Od czasu wydania trzeciego albumu „Rise And Shine” ta szwedzka formacja stworzyła silną i wyjątkową markę. Mieszanie surowego rocka z elementami elektroniki wraz z szerokim zakresem możliwości wokalnych Chrisa Adama daje w efekcie „Smash Sound” i przyczynia się do wyjatkowego brzmienia zespołu.

“Disconnect” to już siódmy album studyjny Smash Into Pieces. Krążek ten dziś ma swoją premierę i z tej okazji zespół wypuścił też kolejny singiel i teledysk, który powstał do utworu “Reckoning”. Teledysk ten można zobaczyć tutaj.

Na płycie zespół prezentuje swoje mocniejsze i bardziej mroczne oblicze:

„Chodzi o to, by wsłuchać się w wewnętrzny głos i odłączyć się od hałasu, przez który zostaliśmy pochłonięci. Opuszczenie ARCADII uświadomiło nam, że zbyt wielu z nas przeżywa całe swoje życie, nigdy nie szukając swojego przeznaczenia i nie kwestionując placu zabaw, na którym żyjemy.
Nadszedł czas, abyśmy wszyscy się uwolnili, przejęli władzę i stali się panami własnego losu!
Jesteśmy gotowi iść na wojnę - dla spokoju ducha. Pytanie brzmi, czy ty też?”
// Apoc, Per, Benjamin, Adam

Zespół cały czas intensywnie koncertuje, tegoroczna trasa koncertowa obejmuje ponad 60 występów na trzech różnych kontynentach (m.in. trasa „Horizons” ze Starset w Ameryce Północnej i jesienna trasa „Worlds Collide Tour” z gigantami w Within Temptation & Evanescence) .

Grupa ma na koncie 7 albumów studyjnych, a na wszystkich platformach single oraz charakterystyczne, zrealizowane z kinowym rozmachem teledyski, zyskały już ponad 500 mln odtworzeń.

Więcej informacji:
Homepage Spotify Youtube Facebook Instagram Twitter Tiktok Twitch
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS