Menu

Lao Che "Wiedza o społeczeństwie"

„Wiedza o Społeczeństwie” to płyta, która wywołała burzę emocji już przed premierą. Dziennikarze mający okazję przesłuchać albumu przed oficjalnym wydaniem, podkreślali jego niesamowitą przebojowość, wartość tekstów i już nominowali krążek do najlepszych polskich płyt 2018 roku. Pierwszy singiel - „Nie Raj” zdobył 1 miejsce na Liście Przebojów Trójki i spotkał się z bardzo dobrymi reakcjami fanów.

Klip do utworu „Nie Raj” – https://youtu.be/soTn9p3Adpw

Na tej płycie zespół sięga do brzmień mogących kojarzyć się z muzyką rozrywkową lat osiemdziesiątych jednak podanych w charakterystyczny dla twórczości zespołu przetworzony sposób, nawiązujący do wielu gatunków muzycznych. Za produkcję płyty ponownie odpowiada Piotr "Emade" Waglewski oraz Filip "Wieża" Różański.

Do zespołu dołączył nowy muzyk - Karol Gola (saksofon barytonowy, klawisze, flet) znany między innymi z zespołów Pink Freud czy Jazzombie. Tytułowa "Wiedza o Społeczeństwie" to saga o ludzkich perypetiach. Poczynania ludzi – ich słabości, obawy, wątpliwości, uczucia, spostrzeżenia i marzenia ukazane z perspektywy Człowieka, Polaka, Ziemianina.

Mystic
Czytaj dalej...

Dobre Bo Polskie – Closterkeller

Uczeni krytycy zastanawiali się kiedyś czy to new wave czy cold wave z domieszką metalu. Nieważne! Ważne, że mają siłę rażenia. Ich broń to: muzyka, image, teksty i wokal Anji. Na ich koncerty przychodzi już trzecie pokolenie fanów. W styczniu zespołowi Closterkeller stuknęła trzydziestka! Anja Orthodox, zwana Królową Gotyckiego Rocka, jedyna osoba, która była już w pierwszym składzie grupy, ma w takim razie trzydzieści lat! A nawet 29! Gdy pytają ją o wiek, zawsze odpowiada, że urodziła się wraz zespołem, a właściwie rok później, w chwili kiedy jako Anja Orthodox wysłała wypełniony formularz zgłoszeniowy na przegląd młodych grup w Chojnowie. Ten pseudonim to miał być żart, ale się przyjął. A skąd nazwa Closterkeller? Na urodzinach gitarzysty grupy, która jeszcze wtedy nie miała nazwy, struli się winem tej marki. Zmienili tylko pierwszą literę z k na c.
Od samego początku ich muzyka była mroczna i gotycka. Anja, która pisze teksty, mówi, że zawsze inaczej patrzyła na świat, bardziej satanicznie i stąd te „zamyślone, czasem straszne, chociaż czasem śliczne klimaty”. Okazała się zresztą zdolną tekściarką, także polityczną (”Władza” i „W moim kraju”). 30 lat temu Closterkeller wzbudzał wielkie emocje. Niektórzy żegnali się już na sam ich widok, inni wpadali w zachwyt, słuchając i patrząc. W 1989 roku w Jarocinie dostali nagrodę jury i dziennikarzy. Ich debiutancka płyta „Purple” była jednym z pierwszych krążków kompaktowych wydanych w Polsce. Ktoś nazwał Anję rockową Ewą Demarczyk. Kiedy w 1990 roku pojawili się na festiwalu w Sopocie z piosenkami „Maska” i „Purple”, tradycyjna publiczność była zaszokowana, a ortodoksyjni wielbiciele mieli im za złe, że występują na takiej tandetniej imprezie. Oni tłumaczyli, że chcieli złamać monopol konwencjonalnej rozrywkowej muzyki. Dzisiaj są klasykami gatunku. Zachęcam do słuchania tej płyty. Mroczne klimaty potrafią wciągnąć!

Universal
Czytaj dalej...

Drekoty "lub maszyna dzika trawa"

Ponad 5 lat kazały nam czekać na drugą płytę. W lutym 2018 roku Drekoty wracają z albumem zatytułowanym “lub maszyna dzika trawa” nagranym w składzie: Ola Rzepka, Natalia Pikuła oraz Olga Czech, w towarzystwie wyborowych gości i pod czujnym okiem i uchem Sebastiana Witkowskiego. Podstawowe instrumentarium pozostaje bez zmian, Drekoty to nadal wokal, klawisze i perkusja, nagrane tym razem na setkę, aby maksymalnie oddać energię i radość wspólnego grania. Długa lista gości rozszerza bazowe brzmienie w bardzo zaskakujący sposób, na płycie usłyszymy bowiem Antoniego Gralaka, Kasię Kolbowską, Raphaela Rogińskiego, Pawła Szpurę i Mikołaja Trzaskę.


Bio:
Drekoty (Ola Rzepka, Natalia Pikuła i Olga Czech) pojawiły się w 2011 roku wraz z samodzielnie wydaną EPką „Trafostacja”. Oryginalne, surowe brzmienie, na które składały się klawisze, perkusja i trzy żeńskie wokale, pozwoliły dziewczynom zająć miejsce w swoistej niszy poza jakąkolwiek systematyką gatunkową. Aktywność koncertową Drekoty rozpoczęły od nagrody za najlepszą polską piosenkę na Festiwalu Gramy 2011. Potem były koncerty u boku Carli Bozulich, Julii Marcell, Pustek czy Paristetris. Pod koniec 2012 roku pojawiła się debiutancka płyta zespołu zatytułowana „Persentyna”, wydana przez Thin Man Records. Wydawnictwo znalazło się w czołówce podsumowań muzycznych 2012 roku w zakresie muzyki alternatywnej. Przez kolejne lata zespół nieustannie koncertował, pojawił się zarówno na małych, jak i dużych festiwalach (m.in. Off Festival, Opener, Męskie Granie, Ars Cameralis), zagrał w najlepszych klubach w Polsce, a także wystąpił w Niemczech, Austrii i Turcji. W 2015 roku ukazała się EPka zatytułowana „Nowe Konstelacje” prezentująca interpretacje piosenek Grzegorza Ciechowskiego oraz nową autorską piosenkę „Spokój” wyprodukowaną przez Leszka Biolika.


Spis utworów:

    AAA 2
    Nigdy
    Liście
    Joga strachu
    Ruptura
    Nic
    Spacer
    Troskliwy
    Wulkan
    AAA 1

Thin Man Records
Czytaj dalej...

Steve Hackett "Wuthering Nights: Live In Birmingham"

Po ogromnym sukcesie ostatniej studyjnej płyty "The Night Siren" z 2017 roku, były gitarzysta Genesis Steve Hackett zaprasza na sentymentalną wycieczkę w trasę "Genesis revisited with classic Hackett" z tego samego roku.

Wydawnictwo zawiera większość hitów Genesis z płyty "Wind & Wuthering" (1976), jak klasyki oraz współczesne hity Hacketta - w tym "Dance On A Volcano", "The Musical Box" i "Firth Of Fifth".

Całość nagrano w Birmingham pod reżyserskim okiem Paula Greena (Paul Rodgers, Transatlantic, BB King) i dodatkowo zaopatrzono w prawie 30 minutowe materiały bonusowe - w tym ujęcia zza kulis i materiały promocyjne. "Wuthering Nights: Live in Birmingham" ukazuję się na Blu-Ray'u oraz na 2CD+2DVD.

Sony Music
Czytaj dalej...

MACHINE HEAD "Catharsis"

Jest już premiera najnowszego, dziewiątego w dyskografii krążka Machine Head, zatytułowanego "Catharsis". Album został wyprodukowany przez lidera zespołu Robba Flynna oraz Zacka Ohrena (FALLUJAH, ALL SHALL PERISH) w Sharkbite Studios w Oakland, w stanie Kalifornia. Masteringiem zajął się Ted Jensen (HATEBREED, ALICE IN CHAINS, DEFTONES) w Sterling Sound w Nowym Jorku.

 

Z klipami promującymi album można zapoznać się pod poniższymi linkami:

 

"Catharsis" (oficjalne video):

https://youtu.be/WYeDJxWvA_I

 

"Catharsis" (making of):

https://youtu.be/G9CGfMrhZdg

 

"Bastards":

https://youtu.be/28Ig3RGdVMY

 

"Now We Die"(live, ze specjalnej edycji płyty):

https://youtu.be/NcJGTimnR6E

 

"Ten Ton Hammer"(live, ze specjalnej edycji płyty):

https://youtu.be/V96by8p8jrc

 

"Beyond The Pale":

https://youtu.be/MVdflCH76t4

 

"Kaleidoscope":

https://youtu.be/LmqMvT9E4ME

 

"Volatile":

https://youtu.be/rZDgNYoo5zY

 

 

Tracklista albumu "Catharsis" przedstawia się następująco:

 

1. Volatile

2. Catharsis

3. Beyond The Pale

4. California Bleeding

5. Triple Beam

6. Kaleidoscope

7. Bastards

8. Hope Begets Hope

9. Screaming At The Sun

10. Behind A Mask

11. Heavy Lies The Crown

12. Psychotic

13. Grind You Down

14. Razorblade Smile

15. Eulogy

 

Wersja specjalna płyty zawiera DVD z koncertem zarejestrowanym w The Regency Ballroom, w San Francisco, 2015):

 

1. Imperium

2. Beautiful Mourning

3. Now We Die

4. Bite The Bullet

5. Locust

6. From This Day

7. Ten Ton Hammer

8. This Is The End

9. Beneath The Silt

10. The Blood, The Sweat, The Tears

11. Darkness Within

12. Bulldozer

13. Killers & Kings

14. Davidian

15. Descend The Shades Of Night

16. Now I Lay Thee Down

17. Take My Scars

18. Aesthetics Of Hate

19. Game Over

20. Old

21. Halo

 Mystic
Czytaj dalej...

Thom Yorke "Tomorrow's Modern Boxes"

'Tomorrow’s Modern Boxes' pierwotnie wydany był w 2014 roku w postaci cyfrowej. Teraz po raz pierwszy ukazuje się na fizycznych nośnikach. ‘Tomorrow's Modern Boxes’ przynosi osiem solowych utworów Thoma Yorke’a, które zostały stworzone przy użyciu laptopa. Charakteryzuje je atmosfera nieprzewidywalności, łącząca melancholię, miejską muzykę soul oraz wciągającą monotonię. Osamotniony falset Yorke’a unosi się nad dubstepowymi beatami, które mogłyby dochodzić ze słuchawek siedzącego obok pasażera. ‘Tomorrow's Modern Boxes’ z każdym kolejnym przesłuchaniem czaruje coraz bardziej!

sonicrecords.pl
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS