Menu

Motörhead: Live At The Montreux Jazz Festival ’07. Nigdy nie wydany koncert

Dla zespołu Motörhead głównym motorem działania były od zawsze koncerty. Najważniejsze w nich dla Lemmy'ego i spółki było to żeby nigdy nie oceniać słuchaczy i dlatego kiedy z propozycją grania przyszedł legendarny festiwal jazzowy zespół nie wahał się ani chwili i było czymś naturalnym, że zaproszenie należy przyjąć.

Montreux Jazz to festiwal, który jest fenomenem na skalę światową. Na tyle, że w 2013 roku festiwal ten wpisano na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Stało się tak za sprawą wyjątkowego podejścia organizatorów do wyboru artystów. Historia tego festiwalu zaczęła się w 1967 roku i głównym kluczem doboru zapraszanych na występy muzyków była ich oryginalność i umiejętność bezkompromisowego podejścia do wykonywanej muzyki z profesjonalizmem. Dlatego na festiwalu Montreux występowali artyści z bardzo szerokiego zakresu gatunków muzycznych. Słynne nazwiska, które zagościły na scenie w Montreux to m.in. Etta James, Bob Dylan, Elton John, Ms Lauren Hill, Aretha Franklin, David Bowie, James Brown, Kendrick Lamar, Leonard Cohen, Marvin Gaye, Miles Davis, Nina Simone i wielu innych. W tym roku festiwal ten odbywa się już po raz 57!

Nagrany w trakcie trasy koncertowej albumu “Kiss Of Death” koncert Motörhead z 7 lipca 2007 roku z legendarnej sali Audytorium im. Strawińskiego był częścią światowej sławy festiwalu Montreux Jazz. Zarejestrowany występ to dowód na to jak potężne i doskonałe było trio: Lemmy, Phil Campbell i Mikkey Dee. To także nie tylko zróżnicowany repertuar, ale także indywidualne popisy muzycznego kunsztu każdego z muzyków, którzy byli wówczas w szczycie swojej muzycznej formy. Lista utworów zawiera perełkę - pierwszy publicznie wykonany cover utworu Thin Lizzy ‘Rosalie’!

Motörhead “Live At The Montreux Jazz Festival ’07” dostępny będzie jako podwójny winyl, podwójny CD i na portalach streamingowych.

źródło: BMG
Czytaj dalej...

HEJ, NAPRZÓD MARSZ… ZESŁAŁ JĄ BÓG MARYSIA, KTÓRA ZAŚPIEWA DZISIAJ NOWA TRADYCJA

Niezwykle miło nam poinformować, że podczas CIESZFANÓW FESTIWAL 2023 wystąpią:

PROLETARYAT
Olej na każdym koncercie powtarza, że nazwę zaczerpnęli od najuboższej warstwy ludności starożytnego Rzymu. Tamten proletariat pasożytował na Rzymianach, ale zbytnio się nie buntował. Natomiast Olej w swoich tekstach zawsze atakował establishment, co wpisywało się nie tylko w walkę klas, ale także w idee punkowe, skąd nasz Proletaryat się wywodzi. Potężna ściana dźwięku ma w sobie iście metalową siłę. I to połączenie od ponad trzydziestu lat zwala z nóg.

RENATA PRZEMYK
Jeden z najważniejszych głosów kobiecych polskiej muzyki. Już w 1990 roku Renata zaśpiewała, że „babę zesłał Bóg” i ta piosenka stała się jej wizytówką do dziś. Jedna z niewielu wokalistek, które z powodzeniem występowały w tamtych czasach zarówno na Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie, jak i na Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie. I w każdym z tych miejsc wzbudzała podziw i entuzjazm. Tak jest do dziś!

MERY SPOLSKY
Naprawdę nazywa się Maria Ewa Żak i jest jedną z twarzy nowej polskiej muzyki pop bardzo mocno zakrapianej elektroniką. Występowała na największych i najważniejszych festiwalach w naszym kraju świetnie sobie radząc na scenie i budując wizerunek kontrowersyjnej i niegrzecznej dziewczynki. Zresztą Mery jest nie tylko wokalistką i muzyczką, ale też pisarką, projektantką mody, studiowała scenopisarstwo i amerykanistykę.

KIRSZENBAUM
Co może dać połączenie sił filozofa, księgarza, tłumacza i skrzypka z anglistą, techwriterem i muzykiem? Tylko coś wyjątkowego. Kirszenabaum z pewnością taki jest. Tak jak niezwykłe jest ich połączenie muzyki klezmerskiej, słowiańskiej i anglosaskiej z post rockiem i loopowymi wstawkami oraz z gracją i wdziękiem użytym słowem, często nawiązującymi do literatury.

Przypominamy, że podczas tegorocznego festiwal w Cieszanowie wystąpią też:
Dezerter, Hunter, Słoń, Cool Kids Of Death, Strachy Na Lachy, Majka Jeżowska, Spięty, Frontside, Izzy And The Black Trees, Gooral, Dirty Shirt, Nanga.

KONFERENCJA
16 maja o godzinie 13.00 zapraszamy do warszawskiego klubu Stodoła na konferencję prasową. Opowiemy dokładnie o festiwalu, naszym regionie i wielu pomysłach, które zrealizujemy w tym roku. Poczęstujemy tez przybyłych kuchnią cieszanowską i nie tylko…
Osobne zaproszenia przyślemy po majowym weekendzie.


KONKURSUJEMY
Do konkursu na CieszFanów Festiwal zgłosiło się 173 zespołów z całej Polski. To rekord jeśli chodzi o cieszanowski festiwal, który odbywa się od 2008 roku. Przesłuchiwać i wybierać będzie jury, w skład którego wchodzą m.in. Bartłomiej Stolarek (Pol’and’rock Festival), Joanna Zientarska (Antyradio), Jarek Szubrycht (Gazeta Wyborcza), Leszek Gnoiński (Antyradio). Laureaci z poprzednich lat świetnie sobie radzą, a są wśród nich takie zespoły jak Transgresja czy Klangor. Zobaczymy, kto zwycięży w tym roku.
Konkurs odbywać się będzie na Małej Scenie. Nagrodzone zostaną trzy najlepsze zespoły - dwa wybrane przez jury, jeden przez publiczność. Wszystkie zaprezentują się podczas CieszFanów Festiwal 2024, ale na komercyjnych zasadach. Każdemu nakręcimy też klip koncertowy.

CITY NGO
Od 11 lat rozkłada się w Cieszanowie i w tym roku również go nie zabraknie. To nasz wyróżnik pośród innych festiwali. W ramach City NGO pojawi się kilkadziesiąt organizacji pozarządowych, odbędzie się mnóstwo spotkań, paneli, warsztatów dotyczących sądownictwa, praw kobiet i wielu innych tematów, o którym powiadomimy w jednym z kolejnych newsletterów. Znajdzie się też miejsce na kino festiwalowe, spotkania autorskie pisarek i pisarzy oraz koncerty nocne w cerkwi.

KARNETY…
…są wciąż dostępne. Trzecia pula jest w cenie 300 zł i ta cena będzie obowiązywać aż do wyczerpania tej puli. Potem zostaną podwyższone do 350 zł, a przed festiwalem będzie można je nabyć już na miejscu za 400 zł.
Osobne ceny są dla dzieci od 11 do 16 roku życia. Dla nich można karnety można nabyć za połowę ceny karnetu dla dorosłych. Natomiast dzieci do 10 roku życia wchodzą za darmo!
Będą też dostępne bilety jednodniowe zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci, ale dopiero w maju. O cenach oczywiście powiadomimy.

źródło: Leszk Gnoiński
Czytaj dalej...

Kolorowy „Elephant” od The White Stripes

Duet The White Stripes świętuje 20-tą rocznicę premiery albumu „Elephant”. Po premierze specjalnej edycji albumu w digitalu przyszedł czas na podwójny kolorowy winyl z alternatywną okładką.

Wydany w 2003 roku album „Elephant” był czwartym studyjnym krążkiem The White Stripes. Nagrany w zaledwie 2 tygodnie w kwietniu 2002 roku w londyńskim Toe Rag Studios zawiera takie hity jak „Seven Nation Army”, „I Just Don’t Know What To Do With Myself”, „The Hardest Button To Button” oraz „There’s No Home For You Here”.
Płyta dotarła do 6-go miejsca na liście Billboard 200 w Stanach Zjednoczonych i zdobyła szczyt w Wielkiej Brytanii. Zarówno za album w kategorii Best Alternative Album, jak i singiel „Seven Nation Army” zespół otrzymał statuetki Grammy.
Edycja deluxe, która jest dostępna w serwisach streamingowych zawiera dodatkowy materiał live z koncertu w Aragon Ballroom w Chicago.
Posłuchaj w digitalu:
The White Stripes - Elephant

Product Shot - The White Stripes - Elephant (20th Anniversary Color Variant) 2 LP.jpg
Tracklista:
LP 1
Strona A
1. Seven Nation Army
2. Black Math
3. There's No Home for You Here
Strona B
1. I Just Don't Know What to Do with Myself
2. In the Cold, Cold Night
3. I Want to Be the Boy to Warm Your Mother's Heart
4. You've Got Her in Your Pocket
LP 2
Strona A
1. Ball and Biscuit
2. The Hardest Button to Button
3. Little Acorns
Strona B
1. Hypnotize
2. The Air Near My Fingers
3. Girl, You Have No Faith in Medicine
4. It's True That We Love One Another

źródło: Sony Music
Czytaj dalej...

„But We Are Here” – wielki powrót FOO FIGHTERS

W rok po ogromnej stracie, osobistej introspekcji i słodko-gorzkich wspomnieniach, Foo Fighters powracają z albumem „But Here We Are”, który ukaże się 2 czerwca nakładem Roswell Records/RCA Records.
Foo Fighters - Rescued

„But Here We Are” to brutalnie szczera i surowa emocjonalnie odpowiedź na wszystkie cierpienia, jakie spotkały muzyków Foo Fighters w ciągu ostatniego roku. To świadectwo uzdrawiającej mocy muzyki, przyjaźni i rodziny. Odważny, wyniszczający i niezachwianie autentyczny album „But Here We Are” otwiera singiel „Rescued”. Jest to jeden z 10 utworów, które obejmują całą gamę emocji: od wściekłości i smutku po spokój i akceptację, a także niezliczone punkty pomiędzy.
Wyprodukowany przez Grega Kurstina i Foo Fighters, „But Here We Are” jest zarówno 11. albumem Foo Fighters, jak i pierwszym rozdziałem nowego życia zespołu. Dźwiękowo odnajdziemy tu naiwność bliską debiutowi Foo Fighters z 1995 roku, jak i dojrzałość i głębię znaną z późniejszej twórczości. „But Here We Are” to brzmienie braci, którzy znaleźli schronienie w muzyce, która połączyła ich 28 lat temu. Proces, który stał się dla nich terapią umożliwiającą kontynuację własnej drogi.
Lista utworów:
1. Rescued
2. Under You
3. Hearing Voices
4. But Here We Are
5. The Glass
6. Nothing At All
7. Show Me How
8. Beyond Me
9. The Teacher
10. Rest

źródło: Sony Music
Czytaj dalej...

Music Inspired by Slavs - premiera niezwykłego albumu!

Swoją premierę ma album Music Inspired by Slavs.

Za temat przewodni płyty posłużyła mitologia dawnych Słowian. Poza zawartością czysto muzyczną, album opatrzony jest wspaniałą szatą graficzną oraz zawiera opisy każdego z utworów wprowadzające słuchacza w świat dawnych bóstw słowiańskich.

„Music Inspired by Slavs” to album wielowymiarowy. Muzyka folk splata się tu z rockiem i elektroniką. Korzenny, folkowy, słowiański klimat kompozycji jest muzycznym "daniem głównym". Jednakże nie jedynym. Na jego tle, usłyszeć można instrumenty i języki z różnych stron świata. Tak więc, w sensie muzycznym jest to opowieść wielowątkowa i wielokulturowa, a "Słowiańszczyzna" stanowi jej centrum. W warstwie konceptualnej – tytuły poszczególnych utworów to imiona słowiańskich bóstw. Na płycie jest też pięć krótkich form muzycznych pełniących rolę przerywników. Ich tytuły (północ, wschód, zachód, południe, centrum) to swego rodzaju drogowskazy wskazujące charakter różnorakich, zewnętrznych wpływów muzycznych obecnych na płycie.

W charakterze gości na albumie wystąpiło szesnastu artystów. Wśród nich nie zabrakło tak uznanych muzyków jak Krzysztof Drabikowski (Batiuszka), który zadbał o niezwykłe w swoim charakterze, klimatyczne, mroczne wokale, przypominające cerkiewne pieśni liturgiczne, ale także folkowe zaśpiewy, oraz Mariusz Duda (jako Lunatic Soul).

***

„Music Inspired by" to projekt, w którego skład wchodzi trzech muzyków - Artur Szolc, Robert Srzednicki oraz Kris Wawrzak. Na swoich albumach prezentują niezwykle przestrzenną i klimatyczną wizję dźwiękową, w której można znaleźć elementy charakterystyczne dla muzyki folk, rocka, klasyki oraz elektroniki. Instrumentarium projektu jest bardzo złożone, a w jego skład wchodzą m.in. wszelkiej maści instrumenty perkusyjne, smyczkowe, klawiszowe i szarpane oraz cała gama zupełnie współczesnych syntezatorów i samplerów. Każdy z albumów wydanych przez grupę spełniał rolę muzycznej ilustracji do danego tematu, który zawsze pozostawał ezoteryczny, tajemniczy i - w pewien sposób - nietypowy. Dotychczas ukazały się albumy: "Music Inspired by Tarot", "Music Inspired by Zodiac", "Music Inspired by Alchemy".

Tracklista „Music Inspired by Slavs”:

1. FURTA

2. ŚWIĘTOWIT

3. WSCHÓD

4. SWARÓG

5. MOKOSZ

6. PÓŁNOC

7. PERUN

8. TRZYGŁAW

9. CHORS

10. ZACHÓD

11. KUPAŁA

12. POŁUDNIE

13. ŁADA

14. WELES

15. ROZSTAJE

16. ROD


źródło: Mystic Production
Czytaj dalej...

PREMIERA: „FUDŻI” - NOWY TELEDYSK I SINGIEL SORRY BOYS

“Fudżi” to trzeci singiel zespołu Sorry Boys z nominowanego do Fryderyka 2023 albumu “Renesans”. Do piosenki powstał surrealistyczny, pełen symboli teledysk autorstwa awangardowego twórcy wizualnego Marccelo Gaski.

Bela Komoszyńska o singlu: “Fudżi” to nasza wspólna kompozycja z Miuoshem - przeszła niezwykłą i długą drogę. Tekst pisałam w trudnym momencie, kiedy czułam, że nie mogę ruszyć z miejsca i wyjść z ciemności. Wyobraziłam sobie górę Fudżi wpisaną w horyzont Warszawy. Nie mogłam się ruszyć, jak ona. Ten utwór w pewnym sensie otworzył mi drogę do renesansu. Producentem utworu jest Kuba Galiński, który dodał mu tanecznej energii, w kontraście do tekstu. Uwielbiam awangardowy obraz, który stworzył do “Fudżi” Marccelo Gaska.


źródło: MYSTIC PRODUCTION
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS