Menu

Woodstockowa gitara z portretami muzyków.

Rozpoczyna się tegoroczny Przystanek Woodstock, a w raz z nim inicjatywy, które na stałe wpisały się w to wydarzenie. Jedną z nich jest wyjątkowa Gitara Woodstockowa, którą już
po raz piąty przygotował malarz Szymon Chwalisz.

Na instrumencie zostali sportretowani artyści występujący podczas Festiwalu Woodstock: Tarja Turunen, Eicca Toppinen (lider zespołu Apocalyptica), Katarzyna Nosowska, Robert „Litza” Friedrich, Paweł Małaszyński oraz Zenek z zespołu Kabanos.  W trakcie koncertów artyści przetestują gitarę, a następnie złożą autografy przy swoich portretach.
Woodstock to jednak nie tylko zespoły, nie można zapomnieć także o wyjątkowych rozmowach przeprowadzanych w namiocie ASP. W związku z tym, po raz pierwszy, malarz zdecydował się
na namalowanie portretu Profesora Jerzego Stuhra.

Tegoroczna gitara to Gibson, model Les Paul’50s Tribute, ufundowany przez firmę Lauda Audio oraz sieć sklepów Rock’n’roll. Flagowy model Gibson oddaje wyglądem i brzmieniem oryginalnego Les Paula z wczesnych lat pięćdziesiątych. Podobnie jak jego pierwowzór, posiada parę przetworników Gibson P-90 oraz charakterystyczny dla tamtego okresu, zaokrąglony gryf - cechy
od ponad sześciu dekad uwielbiane przez gitarzystów na całym świecie.

Tradycyjnie instrument zostanie przekazany na Aukcję WOŚP, a dochód z jego sprzedaży zasili konto Fundacji.  Dotychczas wykonane przez Szymona Chwalisza gitary zostały zlicytowane
za kwotę ponad 55 tyś. PLN. Artysta liczy, że w tym roku uda się pobić rekord z ubiegłych lat.

Cały proces powstawania gitary możecie prześledzić na fanpage’u Szymona:
https://www.facebook.com/chwalisz.szymon

Zdjęcia: Szymon Chwalisz.
Czytaj dalej...

Sekcja kolarska Fair Weather Friends - premiera teledysku "Love Won't Make It Easier"

Fair Weather Friends wracają z nową letnią piosenką. W sieci pojawił się właśnie teledysk do utworu Love Won`t Make It Easier, który promuje drugi album śląsko-zagłębiowskiej kapeli.

    Zobacz:

    https://www.youtube.com/watch?v=i7WRNdExQ_s&feature=youtu.be
     

    – Słuchając pierwszy raz  Love Won`t Make It Easier, doszedłem do wniosku, że utwór aż prosi się o słoneczny pozytywny klip zrobiony poza granicami naszego kraju. Szukając pomysłu, uznaliśmy, że motyw kolarstwa będzie dobrym pretekstem do zrobienia klipu, w którym wystąpią muzycy - ale także klipu, który w metaforyczny sposób nawiąże do tekstu. Letni charakter singla postanowiliśmy podkreślić zdjęciami zrealizowanymi na Lazurowym Wybrzeżu oraz w austriackich Alpach –  mówi Piotr Steczek reżyser i założyciel EXA Studio, które zrealizowało klip.

    Zespół otrzymał ogromne wsparcie merytoryczne od Andrzeja Nowaka, prezesa Śląskiego Związku Kolarskiego, który nie tylko wprowadził w klimat kolarski dawnych lat, ale także udostępnił stroje kolarskie z lat 80 i 90. ubiegłego stulecia.

    Dedykują „Kanibalowi”


    Klip dedykowany jest jednemu z najwybitniejszych kolarzy na świecie – Eddiemu Merckx, nazywanego, ze względu na wielką chęć wygrywania, „Kanibalem”. Jako jedyny kolarz w historii wygrał on w jednym roku trzy główne klasyfikacje (generalną, punktową – tzw. sprinterską – oraz górską) wyścigu Tour de France 1969. I to właśnie ten klimat chcieli oddać twórcy klipu.

    –  Pojechaliśmy zobaczyć, gdzie wielcy kolarze wykuwali swoje charaktery. Ponoć zwycięstwo w Tour de France czyni nieśmiertelnym. I faktycznie, przejechanie dowolnego odcinka górskiego tego wyścigu to nie lada wyzwanie. Od pierwszego przejazdu po alpejskich serpentynach, wiedzieliśmy, że przed nami cztery ciężkie dni z „językami w szprychach”, jak to mówią kolarze. Koledzy z EXA Studio zaserwowali nam prawdziwy obóz kolarski – wspomina Paweł Cyz, muzyk Fair Weather Friends.


    Zdjęcia zrealizowano w połowie czerwca. Ich autorem jest Mariusz Rychłowski absolwent WiRTV w Katowicach. Premiera utworu Love Won`t Make It Easier miała miejsce na antenie radiowej Trójki w Programie Alternatywnym Agnieszki Szydłowskiej 22 czerwca. Dzisiaj utwór razem z klipem trafił do sieci.

 
    Dream Mode Group
Czytaj dalej...

CETI pokazuje okładkę nowego albumu

Grupa CETI ujawniła właśnie okładkę do swojego nowego albumu "Snakes Of Eden", który premierę będzie miał na początku października. Muzycy w czerwcu skończyli pracę w studio, a teraz zespół zaakceptował okładkę, którą przygotował dla nich Piotr Szafraniec. CETI współpracowało z artystą również przy poprzednim albumie "Brutus Syndrome".

Grzegorz Kupczy o tej współpracy mówi tak:

To wspaniały, wręcz nieprawdopodobny zbieg okoliczności, że los postawił nas na swojej drodze. On -niezależny artystycznie wizjoner z nieprawdopodobnie otwartym umysłem i CETI - ludzie także pozbawieni kompleksów i artystycznie dość mocno niezależni. Dałem Piotrowi, tak jak poprzednio, wolną rękę, chcąc, aby miał swobodę wypowiedzi jako plastyk i grafik. Dało to "nuklearny" efekt!

Gdy pokazał mi pierwszy raz projekt, prawie spadłem z krzesła. Dostał tylko tytuł płyty, nic więcej, żadnych tekstów, a jednak zrobił coś jak z mojego marzenia. Jedyna rzecz jaką mu zaproponowałem, to głowa węża. Chciałem w ten sposób odnieść się do historii biblijnych. Z kolei łza w oku gada miała  obrazować to, że ten, który skusił Ewę i Adama zrozumiał, a może też zrobiło mu się żal ludzi, bo pojął jak wielki popełnił błąd, dając człowiekowi dostęp do wiedzy, do naiwnie pojmowanej przez nich wolności wyboru. Wiedza bowiem, to coś wspaniałego, a równocześnie bolesnego, to miara naszego człowieczeństwa, ale i nasze przekleństwo.

14 lipca grupa CETI wystąpi na Małej Scenie Przystanku Woodstock. Wszystkich, którzy chcą usłyszeć mały przeciek z nowego albumu zapraszamy pod scenę na 17.20!

 

Metal Mind Productions
Czytaj dalej...

PJ Harvey na koncercie w Warszawie

Szanowni Państwo, pragniemy poinformować, że królowa brytyjskiej muzyki alternatywnej, PJ Harvey wraca do Polski z samodzielnym koncertem. Już 12 października wokalistka wystąpi w Warszawie na Torwarze.
 Wszystkie wizyty PJ Harvey w Polsce pozostały niezapomniane i cieszymy się niezmiernie, że sentyment artystki do polskich fanów, zaowocował decyzją o koncercie w Warszawie podczas jej najbliższej jesiennej trasie koncertowej.
 
PJ Harvey jest w trakcie promocji swojego najnowszego albumu The Hope Six Demolition Project, który ukazał się w kwietniu tego roku. The Hope Six Demolition Project to album wyjątkowo zaangażowany w aktualne problemy dzisiejszego świata. Nowe utwory poruszają kwestie wojen, biedy, niesprawiedliwości i rozwarstwienia społeczeństw. Swoje inspiracje artystka zaczerpnęła, między innymi, z odbytych podróży do Kosowa, Afganistanu i Washington, D.C.
 
Polly Jean Harvey jest obecna na scenie od ponad 20 lat. Multiinstrumentalistka i wokalistka. Wychowana przez rodziców artystów wypełnia swoje kompozycje niezwykłą wrażliwością, a każdy jej projekt przeradzał się porywającą historię. Jej kariera solowa od początku obfitowała w sukcesy. Współpracowała m.in. z Tricky’m, Nickiem Cavem, Thomem Yorkiem oraz Marianne Faithfull. Zdobyła dwukrotnie prestiżową nagrodę Mercury Music Prize. Artystka wydaje płyty rzadko, ale za każdym razem z wielkimi sukcesami. PJ Harvey lubi grać własnym wizerunkiem. Przykłada wielką wagę do strony artystycznej swoich projektów i nieustannie eksperymentuje muzycznie.
 
Jesteśmy przekonani, że PJ Harvey, po raz kolejny, zostawi swoisty niedosyt na siebie, a polskiej publiczności, podczas długo wyczekiwanego samodzielnego koncertu, zapewni niezapomniane emocje.
 
Data koncertu: 12 października 2016
Miejsce: Torwar, Warszawa
Start sprzedaży biletów, w cenach od 159,- zł, w sieci Eventim i na eventim.pl: piątek 15.07 godz. 10:00
 
rockloudlive.com
Czytaj dalej...

Podkarpacki BLANT podbija Czechy!

Rzeszowsko-łańcucki rockowy zespół BLANT wystąpi na tegorocznym Masters of Rock w Czechach dzięki niedawnej wygranej w czeskim festiwalu Radegast Líheň. Radegast Líheň to międzynarodowy festiwal istniejący od 2002 roku, na którym pojawiają się zespoły z różnych gatunków muzycznych. Do ostatniej edycji zgłosiło się aż 465 uczestników. „Chcemy odkrywać muzyczny świat nie tylko w swoim domu, więc postanowiliśmy odwiedzić i zagrać u naszych czeskich Sąsiadów. Niczego nie oczekiwaliśmy - jak zwykle jechaliśmy na koncert, żeby dać z siebie wszystko i podzielić się z innymi naszą energią i twórczością” – mówi Luiza Ganczarska, wokalistka.

Wygrany konkurs składał się z 4 etapów, podczas których zespoły prezentowały się na scenach czeskich klubów. Już podczas pierwszego etapu widać było, że klimat tworzony przez zespół Blant już od pierwszych dźwięków oczarowuje czeską publiczność. Podczas kolejnych występów zespół zdobywał coraz większe grono czeskich fanów, śpiewających razem z nim polskie teksty piosenek.
Te występy otworzyły zespołowi możliwość kolejnych koncertów w Czechach, między innymi 14 maja w Ostrawie przed dużą publicznością na koncercie plenerowym gdzie zrobili furorę!

14 lipca zespół Blant zrealizuje jedną z nagród wygranego festiwalu Radegast Líheň i wystąpi podczas pierwszego dnia największej rockowej imprezy w Czechach -  MASTERS OF ROCK!
„…Jest to dla nas ogromne wyróżnienie. Jesteśmy bardzo podekscytowani i już nie możemy się doczekać!...”
Czytaj dalej...

Niestandardowa akcja promocyjna nowej płyty Red Hot Chili Peppers. Niedźwiedź, szop pracz i kruk w słupach reklamowych AMS

1 lipca rozpoczęła się niestandardowa kampania promująca najnowszy krążek Red Hot Chili Peppers "The Getaway". Wnętrza słupów reklamowych AMS zostały zaaranżowane w taki sposób, aby nawiązywały do okładki albumu – oprócz stożków usypanych z płyt znalazły się tam niedźwiedź, szop pracz i kruk.

Duża powierzchnia ekspozycyjna słupa, możliwość oglądania z różnych stron i lokalizacje na chodnikach dają bardzo wiele możliwości aranżacji. W tej kampanii we wnętrzu słupa został usypany stożek z płyt CD, po którym wspina się szop pracz. Z czubka piramidy wystaje łapa niedźwiedzia trzymająca okładkę płyty, a na brzegu płyty siedzi kruk. Na dole słupa widnieje napis: „Żadne zwierzęta i płyty nie ucierpiały przy produkcji tej reklamy”. Zwierzęta do tej kampanii zostały specjalnie zaprojektowane i ręcznie zrobione – tak, aby całość wyglądała bardzo realistyczna i zwracała uwagę.

Przez cały lipiec kampanię płyty będzie można zobaczyć w Warszawie na czterech słupach u zbiegu ulic Emilii Plater i Twardej, Marszałkowskiej i Hożej oraz na ulicy Emilii Plater przy Pałacu Kultury i Nauki oraz przy Złotych Tarasach.

Płyta Red Hot Chili Peppers "The Getaway" ukazała się 17 czerwca br. Jest 11. studyjnym albumem kalifornijskiej grupy. Wydawnictwo promuje singiel "Dark Necessities".

Warner Music Poland
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS