Menu

Jethro Tull powracają do Polski w 2025 w ramach europejskiej trasy “The Seven Decades”

7 marca 2025 roku światło dzienne ujrzy nowy studyjny album legendy rocka progresywnego, zespołu Jethro Tull. Na płycie zatytułowanej „Curious Ruminant" znajdzie się dziewięć premierowych utworów, różnorodnych pod względem długości i charakteru – od krótkich, pełnych energii kompozycji po niemal siedemnastominutową muzyczną opowieść. Album jest wyrazem ciągłego rozwoju artystycznego zespołu, który łączy tradycję z nowoczesnym podejściem do muzyki progresywnej.

A już w grudniu tego roku Jethro Tull powróci do Polski! W ramach światowej trasy koncertowej "The Seven Decades", Ian Anderson i jego zespół zabiorą fanów w niezapomnianą podróż przez swoją bogatą karierę muzyczną. Podczas koncertów usłyszymy największe klasyki Jethro Tull, takie jak "Aqualung", "Locomotive Breath" czy "Thick as a Brick", które na stałe wpisały się w historię muzyki. To także okazja, by cieszyć się nowymi utworami z ostatnich albumów zespołu, wydanych w 2022 i 2023 roku, a także z nadchodzącego albumu „Curious Ruminant", które potwierdzają, że muzycy Jethro Tull wciąż są w doskonałej formie.

Zespół wystąpi w Polsce dwukrotnie: 5 grudnia 2025 roku w krakowskim ICE oraz 7 grudnia 2025 roku w Sali CSK w Lublinie. Koncerty Jethro Tull to nie tylko muzyka – to również wyjątkowa atmosfera, niesamowite efekty wizualne i charyzma Iana Andersona, który od lat niezmiennie zachwyca publiczność swoją sceniczną energią i mistrzostwem gry na flecie. Zapraszamy!

Art Muza
zaprasza

JETHRO TULL
„The Seven Decades" Tour

05.12.2025 Kraków ICE godz. 20.00
07.12.2025 Lublin CSK godz. 20.00

Bilety w cenie od 159 zł.
Sprzedaż biletów: eBilet, Eventim, Kupbilecik, Tickermaster, Rock Serwis.

Jethro Tull, założony w 1967 roku, to jeden z najbardziej wpływowych i rozpoznawalnych zespołów w historii muzyki rockowej. Pod kierownictwem charyzmatycznego lidera Iana Andersona, grupa stworzyła unikalne brzmienie, łączące rock, folk, blues, elementy muzyki klasycznej i jazzowej. Ich twórczość cechuje zarówno wirtuozeria instrumentalna, jak i literackie teksty, które stały się znakiem rozpoznawczym zespołu.


źródło: Art Muza
Czytaj dalej...

SEXBOMBA - “MELODIE Z MUSZTARDĄ” – RUSZYŁ PRE-ORDER NOWEJ PŁYTY

To będzie wyjątkowa płyta. Zespół Sexbomba zebrał w jeden magazynek 12 doskonałych utworów. W zestawie znajdziecie klasyki autorstwa Marka Grechuty, Agnieszki Osieckiej, Wojciecha Młynarskiego i wielu innych, nie mniej uznanych polskich twórców. Premiera płyty już 28 marca 2025 t.

Tak o płycie mówi Robert Szymański: „Płyta z polskimi klasykami od dawna chodziła za nami. Już sam wybór sprawiał nam nie lada frajdę. Po selekcji postanowiliśmy podejść do tych kawałków tak, jakby to były nasze własne utwory. Z jednej strony nie chcieliśmy zagubić ich naturalnego piękna, z drugiej strony postanowiliśmy je nagrać tak, żeby brzmiały jak nowa, autorska płyta Sexbomby. Po raz kolejny bardzo duży nacisk położyliśmy na brzmienie. Tu nie było żadnych kompromisów. Postanowiliśmy zabrać słuchaczy w muzyczną podróż pierwszą klasą. To doskonałe utwory, wierzymy, że w naszych wersjach spodobają się słuchaczom".

Zespół pracował wyłącznie w najlepszych studiach nagraniowych w Polsce. Osobą odpowiedzialną za brzmienie Sexbomby po raz kolejny został Marcin Buźniak (AXIS audio).

Płyta została nagrana w składzie:
Robert Szymański – śpiew
Maciej Gortatewicz – gitara, śpiew
Piotr Welcel – bas, śpiew
Hubert Traczyk – perkusja, śpiew
Gościnnie:
Gośka Andrzejewska – śpiew
Adam Szymański – śpiew
Bogdan Nowak – gitara i śpiew w utworze „Absolutnie"
oraz rozśpiewane dzieciaki ze studia Angel's Voice w Legionowie

Tracklista:
1. Śpiewać każdy może
2. Już taki jestem zimny drań
3. Sen o Warszawie
4. Przetańczyć z tobą chcę całą noc
5. Tak, tak
6. Dni, których nie znamy
7. Bo jo cie kochom
8. Oprócz
9. Nim wstanie dzień
10. Jezu jak się cieszę
11. Tango zalotne - przeleć mnie
12. Absolutnie

W 2024 ukazała się nakładem Mystic Production autorska płyta Sexbomby zatytułowana „Sztuczna inteligencja kontra prawdziwa głupota", która zyskała uznanie publiczności i dziennikarzy muzycznych. W niektórych niezależnych zestawieniach uzyskała ona tytuł albumu roku 2024.

źródło: Mystic Production
Czytaj dalej...

CRADLE OF FILTH - ikona ekstremalnego metalu z nowym albumem!

Nominowana do nagrody GRAMMY formacja CRADLE OF FILTH z radością prezentuje swój nadchodzący 14. album studyjny, “The Screaming Of The Valkyries”, który ukaże się 21 marca 2025 r. nakładem Napalm Records. Album, dostępny już w przedsprzedaży, wyróżnia się jako zwięzłe podsumowanie duchów przeszłości COF, jednocześnie podejmując śmiałe nowe kroki w przyszłość.

CRADLE OF FILTH króluje jako jedna z najbardziej szanowanych, kształtujących i znanych nazw w muzyce – od głębin ekstremalnego metalowego undergroundu po szczyty mainstreamowej kultury i zespół ten odpowiedzialnu jest za przecieranie szlaków dla wielu dzisiejszych artystów metalowych, dzięki charakterystycznej mieszance mrocznego heavy, makabrycznej teatralności i olśniewającego gotyckiego stylu. Teraz, po wydaniu w 2021 roku “Existence Is Futile” (#20 Billboard 200 Hard Rock), ikoniczny frontman Dani Filth & Co. ponownie wyłania się z dziełem, które scementuje dziedzictwo grupy.

Zanurz się w nowym hymnie CRADLE OF FILTH na nową erę – „To Live Deliciously” – który dziś ma swoją premierę. Utwór uderza rytmicznym, agresywnym i klimatycznym brzmieniem połączonym z melodią.

Mistrz ceremonii CRADLE OF FILTH, Dani Filth, tak mówi o nowym utworze:
„Piosenka opowiada o świętowaniu życia. O oddawaniu się wszystkiemu, co nie jest skrępowane konformizmem religii, mody czy państwa. Wolne od poczucia winy czy ograniczeń. Tak jak zamierzyła natura.
Można ją odczytać jako hedonistyczny kodeks życia. I pozytywny, jeśli nie jest realizowany kosztem lub cierpieniem innych.
Aby po prostu ‘być’. Być żywym i wolnym tu i teraz”.

Na “The Screaming Of The Valkyries” rozpoznawalny krzyk i równie rozpoznawalny growl frontmana Daniego Filtha znakomicie współgrają z podwójnymi atakami gitar, symfonicznymi ozdobnikami i wybuchową sekcją rytmiczną, zaimplementowanymi przez perkusistę Martina „Marthusa” Skaroupkę, basistę Daniela Firtha, gitarzystów Marka „Ashoka” Smerdę i Donny’ego Burbage’a oraz klawiszowca/wokalistkę Zoe Federoff.

Po tym, jak otwierający album utwór „To Live Deliciously” nie bierze jeńców, drugi utwór „Demagoguery” łączy mroczne piękno, blast beaty i slaytanic groove, tak jak tylko Cradle potrafi połączyć. Nowa płyta przywołuje soczyste smaki klasycznych albumów, takich jak “Dusk And Her Embrace” i “Cruelty And The Beast”, z galopującym (ale nie mniej zaciekłym) grzmotem ostatnich dźwięków “Hammer Of The Witches” i “Existence Is Futile”. Błyski wczesnych wpływów metalu łączą się z mięsożerną radością w bezkompromisowym death ‘n’ rollu. „White Hellebore” to CRADLE OF FILTH w jego najbardziej diabelnie prostym wydaniu, zestawiając tradycyjny heavy metal z wybuchami thrashującej furii, wracając do operowego gotyku. Zakotwiczony prawdopodobnie najbardziej żałobną melodią w ich katalogu, „Non Omnis Moriar” („Nie umrę całkowicie”) może być kuzynem Paradise Lost lub Anathemy, odwróconym przez cierniowy pryzmat Cradle. „You Are My Nautilus” to najmroczniejszy utwór, jakiego Iron Maiden nigdy nie napisało, podczas gdy „Ex Sanguine Draculae” przywołuje atmosferę ery “Dusk” z nowymi, pomysłowymi kolorami.

Wyprodukowany, nagrany, zmiksowany i zmasterowany przez Scotta Atkinsa w Grindstone Studios w Suffolk w Anglii, „The Screaming of the Valkyries” wabi odważnych w nową erę przygód CRADLE OF FILTH, celebrując melancholijną melodię, blacked thrash i apokaliptyczny egzystencjalny strach z uśmiechniętą odrobiną nieokiełznanej zabawy. „The Screaming of the Valkyries” to krwawy, mroczny list miłosny do wieloletniego legionu wiernych fanów CRADLE OF FILTH i oszałamiające wejście dla świeżych jagniąt na soniczną rzeź.

Pre-Order “The Screaming of the Valkyries” tutaj:

Lista utworów:
1. To Live Deliciously
2. Demagoguery
3. The Trinity Of Shadows
4. Non Omnis Moriar
5. White Hellebore
6. You Are My Nautilus
7. Malignant Perfection
8. Ex Sanguine Draculae
9. When Misery Was A Stranger

źródło: press
Czytaj dalej...

Andrzej Turaj solowa płyta w lutym !

„Dunellen”. O przemijaniu, tęsknocie i emocjach, które nie przestają kształtować naszej tożsamości.

19 lutego 2025 roku swoją premierę będzie miała nowa, solowa płyta Andrzeja Turaja. Tytułowe „Dunellen” (małe miasteczko w New Jersey) staje się w tej historii przestrzenią emocjonalną i kontekstową do snucia opowieści o przemijaniu, tęsknocie za utraconym czasem, ludźmi oraz za historiami, które, mimo upływu czasu, wciąż wywołują silne emocje i mają wpływ na to, kim jesteśmy. Na albumie znajduje się dziewięć utworów, łączących zgiełk z ciszą, intymność z hałasem, tworzących niezwykłą mieszankę kontrastów, zanurzoną w brzmieniach lat 80-tych i 90-tych.

Album promują single "A Lifetime Chicken Code" (07 luty) oraz "Beautiful" (14 luty), które wprowadzą w klimat nadchodzącego wydawnictwa. Płyta „Dunellen” będzie dostępna na CD oraz na platformach streamingowych od 19 lutego 2025 roku.

źródło: press
Czytaj dalej...

Toń z nowym singlem 'Wszyscy Toniemy' i 12 gości trasy koncertowej

Zeszłoroczny debiut zespołu Toń okazał się jednym z największych sukcesów polskich debiutantów na scenie stoner. Ich album na yt odsłuchano już ponad 150 tysięcy razy, a pierwszy nakład płyty wyprzedał się w dwa miesiące po premierze. Teraz zespół zapowiedział wydanie splita z zespołem Weedcraft. Zapowiada go nowy utwór 'Wszyscy Toniemy'.

Poza tym na trasie 'Diabły, jelenie, chwasty, korzenie' ogłoszonych zostało 12 zespołów które pojawią się jako goście specjalni na wspólnych koncertach Toni z Weedcraft.

TOŃ łączy elementy stonera, psychodeli i post-punka z motywami ludowymi, leśnymi, aż po metalową ekstremę. Grają razem muzykę z pogranicza jawy i snu, w której ciężar i gardłowy krzyk mieszają się z harmonią, wyrazistym kobiecym wokalem i subtelnością.

'Wszyscy toniemy' to jeden z dwóch utworów Toni, które znajdą się na wspólnym wydawnictwie "Księgi Wieczyste" po Stronie A - Grunty Leśne. Strona B - Grunty Rolne zostanie zapełniona dwoma utworami od zespołu Weedcraft. Premiera wydawnictwa planowana jest na 14 lutego.

'Wszyscy toniemy' to prawie 10 minutowa podróż przez rozważania na temat kruchości i nieprzewidywalności życia, związanego z tym lęku oraz procesu godzenia się z losem nawet w najtrudniejszych chwilach. Utwór ma charakter dyptyku.


"Księgi Wieczyste"

TOŃ | Strona A GRUNTY LEŚNE

1. Wszyscy toniemy

2. Dziennik. Dzień pierwszy

WEEDCRAFT | Strona B GRUNTY ROLNE

1. Grzybnia

2. Gałąź nośna

Wspólna z zespołem Weedcraft trasa 'Diabły, jelenie, chwasty, korzenie' to 16 koncertów w całej Polsce. Organizatorami trasy są Sarniak i Deerhunter Booking. Lista koncertów i bilety pod tym linkiem: https://linktr.ee/ton_weedcraft_2025

Na trasie pojawią się goście specjalni. 12 zespołów, które pojawią się w różnych miastach na trasie to: Power Plant, Extensa, The Howling Eye, Optical Sun, Black Philip, Smoke Rites, Neon Mud, Daffodil Pill, Astral Nomad, Galileous, Engraver i Wąż.

źródło: Filip Sarniak
Czytaj dalej...

Krakowska Spinofonia wydała trzeci album

Spinofonia to rockowy projekt muzyczny zawiązany przez Dawida Kielara w 2012 roku w Krakowie. Projekt zakładający fuzje muzyki rock-metal z wieloma innymi gatunkami.
W tej stylistyce powstała debiutancka płyta zespołu wydana nakładem własnym w maju 2013 r. Na krążku wybrzmiewało trochę rocka, metalu, pop-rocka, progresji, funky-jazzu, folku czy klimatycznych ballad. 10 utworów będących niczym pudełko czekoladek. Swego rodzaju reklamówka potencjału twórczego projektu.
6 lat później w sieci udostępniony został drugi album Spinofonii jednakże wyprodukowany jako muzyka elektroniczna bez żywych instrumentów. Stylistyka była podobnie różnorodna jak na debiutanckiej płycie ale 15 powstałych utworów podzielona została wg. określonego rodzaju muzyki.

Po kolejnych 6 długich latach Spinofonia powraca z nową muzyką wchodząc w 2025 r.z trzecim albumem „Spinofonia III”. Zamysłem powstania trzeciego krążka było nagranie materiału chwytliwego ale też zdecydowanie bardziej spójnego niż poprzednie. Płyta będąc instrumentalnym albumem przedstawiającym coś na kształt ilustracyjnego rock –
metalu prezentuje słuchaczowi 6 rozbudowanych kompozycji. Jest zatem melodyjnie, gitarowo z pazurem, lirycznie i nieco progresywnie. Pośród zastępów gitar, mięsistego basu, bębnów i rozmaitych perkusjonaliów, pojawiają się dźwięki pianina, syntezatorów, skrzypiec a nawet liry korbowej.

W nagraniach pojawiło się wiele osób i instrumentalistów z którymi liderowi grupy przyszło grać lub współpracować przez lata na różnych etapach muzykowania.Są to gitarzyści: Tomasz Kotliński (ex-Open Access, ex-Fkrutce), Michał Walawender (Ex-Dratsums) Tomasz Tatara (ex-Bastard, ex-Suspectus), Arkadiusz Palacz (Ex-Suspectus).Piotr Kruk basista z krakowskiej kapeli Mastemey oraz skrzypek i lirnik Kuba Janicki (Ex-OpenAccess). Dawid Kielar odpowiada natomiast za kompozycje muzyki, partie bębnów i wszelkiej maści instrumenty klawiszowe. Nagraniami, miksem i masteringiem zajął się Maksymilian Szelęgiewicz (Studio Nagrań w CKPodgórze Kraków) znany szerszej publiczności jako gitarzysta
zespołu Roberta Kasprzyckiego.

Każdy z muzyków prezentuje odmienną stylistykę gry a w przypadku gitarzystów zastosowano alternatywne sposoby nagrywania gitar co nadaje tej płycie różnorodności
w brzmieniu. Brak wokali na krążku nie stanowi jednak bariery w odbiorze muzyki. Całość albumu to nieco ponad 30 minut. Koncepcja krążka oraz oprawa graficzna to zamysł
kompozytora albumu.

Każdy utwór w zamierzeniu ma przybliżyć słuchaczowi wyobrażenie jakiegoś tematu.

1. Zegar pewnej epoki (czas: 6:55)
2. Ciężar obojętności (czas: 5:43)
3. Na skrzydłach (czas: 4:59)
4. Za horyzontem Żagli (czas: 2:19)
5. Ślepy Instynkt (czas: 5:44)
6. Pocałunek (czas: 5:47)

„Spinofonia III” to mieszanka gitarowego grania w klimatach hard rocka, heavy, groove i prog metalu z momentami melodeath i nutą folku, ekspresyjnymi partiami solowymi i melodyjnymi partiami instrumentów klawiszowych.

Muzyka to czas a czas przy niej nie może być zmarnowany. Muzyka powinna intrygować i inspirować. Jednakże jak to wszystko wyszło Spinofonii na swoim trzecim krążku słuchacz oceni już sam.
Zespół na kanale YT zamieścił również raporty ze studia pokazujące proces powstawania i nagrywania nowej muzyki.

Obecny skład:

Dawid Kielar – Kompozycja, Perkusja i instrumenty klawiszowe (utwory 1-6)
Michał Walawender – Gitary (w utworze 1 i 6)
Tomasz Kotliński – Gitary (w utworze 2)
Arkadiusz Palacz – Gitary (w utworze 3)
Tomasz Tatara – Gitary (w utworze 5)
Piotr Kruk – Gitara basowa (w utworze 1,2,3,5 i 6)
Jakub Janicki – Skrzypce i Lira Korbowa (w utworze 4)

źródło: managament
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS